Omiljeni dečji obrok poskupljuje od 1. januara? Oglasio se i Mek: "Rast više nije kao nekada"
Kompanija je prošle nedelje interno najavila da od 2021. prekida dve decenije star ugovor, potpisan sa korisnicima franšize, koji podrazumeva subvencionisanje cene igračaka u Happy Meal paketima
Čuveni paket hrane iz Mekdonaldsa, Happy Meal, prodaje se od juna 1979, i prvenstveno je namenjen deci. U njemu se osim slasnih specijaliteta ovog restorana nalazi i mala igračka, zbog koje je postao tako popularan.
Ako i danas imate naviku da poručite ovaj obrok, ili često njime obradujete decu, znajte da bi mogao da poskupi naredne godine, ali još nije poznato na kojim sve lokacijama, piše CNN u dosluhu s pouzdanim izvorima.
Kompanija je prošle nedelje interno najavila da od 2021. prekida dve decenije star ugovor, potpisan sa korisnicima franšize, koji podrazumeva subvencionisanje cene igračaka u Happy Meal paketima.
U te svrhe, Mek je mesečno izdvajao oko 300 dolara za svaki od svojih 14.000 američkih objekata. Reč je o doprinosu pod imenom "Happy Meal Rent and Service Fee". Sa tim je zvanično gotovo 1. januara iduće godine.
Ostaje pitanje da li će "srećni obrok" poskupeti u SAD, ali i drugim zemljama sveta? Lanac brze hrane je rekao primaocima franšize da subvencija "više ne podstiče rast kakav je nekada bio" i da bi od 2021. mogli da povećaju cenu obroka za 20 centi, kako bi nadoknadili "gubitak".
Cene nisu fiksne za sve lokale na svetu, tačnije ne određuje ih Mekdonalds, već dopušta svojim korisnicima franšize da odluče koliko će ceniti neki obrok, u zavisnosti od toga gde posluju. Ipak, cene su uglavnom svuda slične.
Tenzije se ponovo rasplamsavaju između korisnika franšize i preduzeća zbog tog gubitka subvencija i novih naknada koje će se primeniti sledeće godine. Međutim, Mek je rekao da pronalazi načine za pružanje drugih subvencija svojim restoranima, pozivajući se na nedavno ulaganje od 100 miliona dolara u marketing.
Nakon sumornog proleća, prodaja se konačno oporavila, i to za 4,6 odsto u SAD, u trećem kvartalu. To se dešava, pre svega, zahvaljujući raznim inovacijama u jelovnicima koje je kompanija uvela.
(Telegraf Biznis)