Bankroti koji su obeležili 2020. godinu: Propala su mnoga poznata imena
Bankroti nisu poštedeli ni neke kultne brendove
Trgovci, avio kompanije, restorani... Proizvođači nafte, vlasnici tržnih centara i teretane...To su samo neke od stotine kompanija koje su 2020. proglasile bankrot i delom krivile Covid-19 za svoju smrt.
Mnogi su bili u dubokim finansijskim problemima čak i pre nego što je krenuo lokdaun, neki su jednostavno pokušali da se oslobode ogromnih nagomilanih obaveza, a neki ističu da je isključivo korona doprinela njhihovoj doprinela njihovoj finansijskoj nevolji.
Većina će pokušati da se reorganizuje, međutim, velika većina ostaće zatvorena zauvek. Takvih preduzeća ima širom sveta, i u Evropi i na Balkanu, ali u Americi, čini se najviše.
Blumerg je sastavio listu bankrota koja se tiču američkog tržišta, a evo koje su propale:
Park Avenue Leather Goods
Galiciapoke
Occasion Brands
New York & Co.
Two Keys Tavern
American Addiction Centers
Bounce For Fun
Sugarloaf Craft Festivals
Northern Bear
Specialty’s Cafe & Bakery
Gold’s Gym International
The Roman Catholic Church for the Archdiocese of New Orleans
Klausner Lumber
United Cannabis
Alpha Entertainment (XFL)
Ravn Air
Bankroti uključuju mnoštvo kultnih imena poput Rubi, Gutar Centera i Hertza. Međutim, veliku većinu čine mala i srednja preduzeća raštrkana širom zemlje. Njihov pad možda ne bi privukao mnogo pažnje, ali podvlači puni obim štete koju je Covid-19 naneo ekonomiji.
Neke, poput kompanije Ascena, imale su prodavnice u prigradskim centrima širom zemlje. Vlasnica lanaca En Tejlor razmišlja o zatvaranju više od 1.000 prodavnica. A tu je i Gold’s Gim, lanac fitnesa koji je otpustio skoro 4.600 zaposlenih posle zaključavanja.
Pandemija je ukinula i čarter letove dok je turizam usporavao, čak iako je potražnja za malim letovima i dalje ostala. Sektor je bio pod pritiskom odluke Njujorka iz 2016. godine da ograniči letove nakon žalbi stanovnika na helikoptere. To je značilo bankrot za te firme koje su se bavile tim poslom.
Propao je i Centar za gitaru, online porudžbine nisu bile dovoljne. Zatim, 100 godina stara italijanska marka kožne galanterije Furla zabeležila je pad prodaje od 67% kada su se prodavnice zbog pandemije zatvorile.
Prema sudskim spisima, Furla se borila da zaustavi pad prodaje čak i pre početka pandemije. Iako su prodavnice u tržnim centrima u Njujorku i na Havajima dobro poslovale, lokacije koje su se više oslanjale na lokalne kupce su posustale. I to su samo primeri...
(Telegraf Biznis)