U kakve kompanije novac ulažu žene, a u kakve muškarci? Zašto jači pol ovih dana bira Teslu?
Muškarci su mnogo agresivniji od žena i osećaju manje straha i odgovornosti
Da li ćete da uložite novac u Teslu, komaniju koja čije su akcije za godinu dana skočile za 800 odsto, ili u avioindustriju koja je u istom periodu potpnula za trećinu, zavisi od toga kog ste pola.
Najnovije istraživanje pokazuje da muški investitori naginju ka kupovini akcija koje su u datom trenutku hit na tržištu, dok žene često rade suprotno.
Autori su imali uvod u podatke sa Šangajske berze od 2016. do 2019. godine i došli su do zaključka da muškarci kupuju akcije pobednika, a prodaju akcije gubitnika.
Ovo je ujedno i klasična berzanska strategija. Ako uzmemo za primer Teslu, akcije ove kompanije rastu i sva istraživanja pokazuju da će nastaviti da rastu. Dobar primer ove strategije su takozvaniTeslaneri, ljudi koji su kupovali akcije Tesle, a koji sada imaju milione.
Suprotno ovoj strategiji stoji strategija u kojoj investitori kupuju akcije kompanija koje nisu u najboljem položaju u trenutku kupovine i nadaju se da će sreća uskoro da im se promeni. Istraživači su došli do zaključka da su ovakve poteze sklonije da naprave žene.
Glavna ideja iza ove studije je da muškarci imaju više samopouzdanja u svoje sposobnosti u trgovini akcijama, nego žene, pa trguju češće i daju više novca, pa samim tim i gube više novca.
Muškarci su, smatraju stručnjaci, mnogo agresivniji od žena i osećaju manje straha i odgovornosti.
A šta je bolje? Odgovor na ovo pitanje ne postoji, ali dva podatka iz istraživanjaje važno istaći - muškarci trguju za 45 odsto više od žena, ali im je godišnja zarada 1,4 odsto manja.
(Telegraf Biznis)