Džejms Hogan koji je ispred Etihada ušao u Er Srbiju dobio novi posao: Pravi "To Montenegro"

Bivši izvršni direktor Etihada spreman da pokrene novu avio-kompaniju u komšiluku

Foto: Shutterstock

Džejms Hogan, koji je bio predsednik i izvršni direktor kompanije Etihad do 2017. godine, navodno je dobio poziv u Crnu Goru da pomogne u uspostavljanju nove nacionalne avio-kompanije u zemlji. Hogan je poznat i srpskoj javnosti jer je bio na čelu arapske avio - kompanije kada se osnovala Er Srbija.

Hogan je primećen i u glavnom gradu u Podgorici. Vlada Crne Gore vrši pritisak da što pre lansira zamenu za Montenegro Airlines. A kako prenose mediji, Hogan je boravio u Crnoj Grori na poziv tamošnjeg ministra finansija Milojka Spajića.

Hogan je navodno u poseti Crnoj Gori u svojstvu konsultanta kao osnivač i predsedavajući Knighthood Capitala. Izveštaji pokazuju da Crna Gora plaća 1.200 evra (1.500 USD) za svaki sat njegovih konsultantskih usluga.

Kao šef Etihada, Hogan je proveo godine na toj funkciji, zapravo, otkako je nastao Etihad Aviation Group, matična kompanije Etihada. Grupa je krenula u veliku kupovinu avio kompanija koje su bile u finansijskim poteškoćama. Pod njegovim vođstvom, Etihad je postao manjinski vlasnik Alitalije, Er Berlina, Virdžin Australije, Džet ervejza, Darvina,  Er Srbije i Er Sejšela.

Namera je, u to vreme, bila da se stvori opsežna mreža, uglavnom u Evropi, koja bi napajala Etihadovu mrežu iz Abu Dabija. Međutim, ovo nije uspelo, a većina ovih investicija završila se bankrotom.

U drugim slučajevima, partnerstva su prestala da postoje u godinama posle formiranja. Tako je i nedavno Etihadov udeo u Er Srbiji znatno smanjen kada je vlada uzela većinski deo.

Pitanje koje se među stručnom javnošću sada pominje jeste zašto su baš Crnogorci angažovali Hogana, posle poznatih rezulata.

U pojedinim medijima je objavljeno da je za formiranje nove crnogorske avio-kompanije doveden ekspert koji je Etihad koštao gubitka od više milijardi dolara.

Na pitanje pojedinih medija da li je tačno da će konsultant za ovaj posao biti iz Nemačke, iz resora tamošnej Vlade je odgovoreno da je moguće, ali da konačna odluka o tome još nije donesena.

Video: Gasi se Montenegro Airlines-a, njen pilot se na najemotivniji način oprostio - u obliku srca!

(Telegraf Biznis)