Divovi uvode smene u proizvodnji, zbog nestašice važnog dela svakog automobila

Do nestašice čipova je došlo zato što je pandemija podstakla veliku potražnju među proizvođačima uređaja za zabavu, a to su televizori, muzički uređaji i konzole za video igre, zatim biotehnološki i računarski sektor

Foto: Daimler

Došlo je do nestašice sastavnog dela svakog automobila, što je zaustavilo smene u Folksvagenu, Audiju i Daimleru. Stručnjaci takođe upozoravaju na posledice smanjene proizvodnje u Kini.

Naime, tamo je nedavno ugašeno 20 pogona u kojima je isparavao silicijum, objavila je Nemačka agencija za mineralne resurse (DERA).

Evropski proizvođači automobila oporavljaju se od krize izazvane kovidom-19 brže nego što se očekivalo, ipak, sada im probleme pravi nestašica čipova.

- Morali su da reorganizuju poslovanje i kapacitete, te da pronađu nove klijente što im je pošlo za rukom - rekao je Volfgang Veber, glavni izvršni direktor nemačkog udruženja elektroindustrije ZVEI.

Do nestašice je došlo zato što je pandemija podstakla veliku potražnju za čipovima među proizvođačima uređaja za zabavu, a to su televizori, muzički uređaji i konzole za video igre, zatim biotehnološki/računarski sektor.

S druge strane, neočekivano brzi oporavak u automobilskoj industriji podstakao je talas narudžbina u tom sektoru, gde se čipovi koriste u sve sofisticiranijim elektronskim komponentama vozila.

Proizvođačima čipova, stoga, treba nekoliko meseci da reorganiziraju proizvodnju i ponovo odgovore na potražnju. To se, međutim, ne dešava preko noći.

Nemačko udruženje automobilske industrije (VDA) poručilo je da intenzivno radi na tome da obezbedi zalihe poluprovodnika, što uključuje i saradnju s nemačkom vladom.

Nestašica čipova je već dovela do toga da se privremeno ukinu radne smene u tri nemačke kompanije, koje su zato pojačale svoje učešće u programima vladinih potpora za naknadu plata radnika.

Video: Veštačka piletina iz američke laboratorije prvi put je servirana u restoranima

(Telegraf Biznis)