Kako je pandemija ubrzala QR revoluciju i u čemu nam sve pomažu ove crne kockice?
U ovim kodovima nalazi se pregršt korisnih informacija
Iako potiče još iz 1990. godine, iz Japana, QR kod tek u poslednje vreme dobija mesto kakvo zaslužuje, a koliko koristan može da bude pokazuje iskustvo potrošača tokom pandemije korona virusa.
U mnogim restoranima putem skenianja QR koda može da se vidi jelovnik, da se naruči hrana i da se plati račun prostim približavanjem telefona ovom kodu, bez čekanja konobara.
QR kod izmišljen je u Japanu kao nešto što pomaže u praćenju komponenti u autoindustriji. U njih stane ogroman broj podataka, do 2.500 karaktera, što je neuporedivo više nego 43, koliko stane u barkod.
To znači da se u ovim kodovima nalazi pregršt korisnih informacija, uključujući nazive, lokacije i sajtove.
Priča se da bi Epl ovom niszu kockica mogao da donese apgrejd u vidu tačkica, krugova i boja. QR kodovi uživaju u svom trenutku slave zahvaljujući mogućnosti da spoje digitalni svet sa fitičkim.
Od pojave pandemije, mnogi restorani su brzinski prešli na korišćenje ove tehnologije i brže bolje su instalirali sisteme za QR kodove.
- Svedoci smo kako se tehnologija koja je trebalo da se razvija još pet godina, ubrzano razvijena za samo pet meseci - objašnjavaju stručnjaci.
I apoteke su počele da koriste QR kodove za plaćanje lekova, a ovaj kod skenira se lako, povezuje se sa računima potrošača i jednim klikom plaća se račun.
Mnogi onlajn trgovci nude mogućnost da se na ovaj način pogledaju dodatne fotografije proizvoda, a zatim i da se jednostavno isti kupe.
Preko QR kodova pojedine kompanije pratile su kretanje zaposlenih, pa su tokom pandemije lako otkrivale ko je sve bio u blizini nekoga ko je testiran na Kovid i dobio pozitivan nalaz.
QR kodovi - bar kodovi koji se mogu da očitavaju mobilnim telefonima - koriste se u Kini od početka pandemije za prećenje zdravstvenog stanja grašana. Kina jetražila da se kodovi koriste globalno za utvrđivanje zdravstvenog stanja putnika, kako bi se ponovo pokrenula putovanja među zemljama.
(Telegraf Biznis)