Epl ponovo na vrhu sveta: Vredi više od moćnog Amazona, ali ne zahvaljujući Ajfonu
Porast vrednosti je pripisan Eplovoj strategiji diverzifikacije, koja je dovela do toga da se kompanija proširi na digitalne i usluge pretplate, i istražila je potencijal električnih automobila
Epl (Apple) je prvi put u pet godina pretekao Amazon, da bi postao najvrednija marka na svetu, navodi se u izveštaju konsultantske kompanije "Brand Finance".
Takođe je prva kompanija koja je prošle godine dostigla tržišnu granicu od 2 biliona dolara. Vrednost brenda, proizvođača iPhone-a, porasla je 87 odsto u poslednjih 12 meseci i dostigla je 263,4 milijarde dolara, prema indeksu Brand Finance Global 500 2021.
Porast je pripisan Eplovoj strategiji diverzifikacije, koja je dovela do toga da se kompanija proširi na digitalne i usluge pretplate, i istražila je potencijal električnih automobila.
- Dok je Epl, pet godina nakon što je poslednji put zauzeo prvo mesto, Amazonu vratio titulu najvrednijeg svetskog brenda, ponovo smo svedoci onoga Mislite drugačije: od Mac-a do iPod-a, iPhone-a, iPad-a, Apple Watch-a, pretplatničkih usluga, do beskonačnosti i šire - rekao je izvršni direktor "Brand Finance".
Očekuje se da će Epl takođe ostvariti najveći kvartalni prihod ikada i prvi ukupan iznos iznad 100 milijardi dolara, kada u sredu prijavi zaradu. Drugoplasirani Amazon je, ipak, uspeo da zabeleži rast vrednosti brenda od 15 procenata na 254,2 milijarde dolara
- Maloprodajni gigant je jedan od retkih brendova koji su imali veliku korist od pandemije. Tokom drugog i trećeg kvartala 2020. platforme za e-trgovinu zabeležile su najveći rast prihoda od 2016. godine - ukazuje David Haigh.
(Telegraf Biznis)