Kako turisti troše novac na Jadranu: Od kroasana do aparata za kafu i sauna. Šta Srbi vole?
Istraživanje lokalne turističke firme govori da je teško predvideti koji su to, pojedinačno, ključni faktori pri odabiru smeštaja, ali je važna kombinacija cene, lokacije i kvaliteta smeštaja
Turisti imaju različite potrebe, a zemlje - zavisne od turizma - znaju koliko je važno prepoznati svaku od njih. Među njima je i susedna Hrvatska, kojoj je izuzetno bitno da sačuva svetsku klijentelu.
Ne postoji "univerzalni recept", a ta zemlja je kroz godine već naučila kako se ponašaju najbrojniji turisti: Amerikanci, Rusi, Nemci... Šta vole, i za šta izdvajaju najviše novca?
Prema statističkim podacima, prikupljenim tokom sezone 2020, kao i onima iz 2019. godine, jedna turistička agencija zabeležila je neke "specifičnosti potraživanja detalja", prilikom rezervacija na pojedinim tržištima.
Stranci koji posećuju Jadran, neretko imaju specifične i neobične zahteve, kada rezervišu smeštaj, prenosi Poslovni dnevnik. Amerikanci, recimo, traže restorane i barove, Austrijancima su važni oprema i sto za stoni tenis u sklopu smeštaja, a Poljaci na odmoru žele da igraju pikado i fliper.
Francuzi su navikli da jedu kroasane, pa im je blizina pekare vrlo važna, i tu ostavljaju dosta para, i kada su na odmoru. Prilikom posete Hrvatskoj, stranim turistima je presudna kombinacija cene, lokacije i kvaliteta smeštaja.
Ako su ta tri kriterijuma zadovoljena, onda je pala i njihova odluka da odsednu baš tu, tako da bi vlasnici apartmana o svemu trebalo da vode računa. Istraživanje lokalne turističke firme govori da je teško predvideti koji su to, pojedinačno, ključni faktori pri odabiru smeštaja.
Ipak, uglavnom je reč o preporuci ili ocenama prethodnih gostiju. Gotovo svaki vid smeštaja je primamljiv: od hotela, preko kuća i apartmana, do kampova. Ali, ono gde dolazi do razilaženja među različitim nacijama jesu neke specifičnosti.
Na primer, Nemcima je bitno kakva vrsta aparata za kafu se nalazi u vili koju iznajmljuju, kao i to da li posed skroz ograđen, jer sa sobom često vode kućne ljubimce. Ako u sklopu smeštaja nema stola za stoni tenis, Austrijanci praktično zahtevaju da se on nabavi.
Slovence, Mađare i Čehe zanima udaljenost smeštaja od najbliže plaže, pogodne za decu. Poljacima je takođe važan zabavni sadržaj koji nudi vila, jer često letuju sa decom. Slovaci bi da znaju ima li dovoljno ležaljki uz bazen.
Britanci, s druge strane, biraju vile s bogatim zabavnim sadržajem, što uključuje kvalitetno ozvučenje s bluetooth konekcijom, blizinu radnji s alkoholnim pićima, zatim roštilj. Holanđani se redovno raspituju za nivo čistoće u vili, kao i za higijenske uslove: koliko često se, tokom nedelje, menjaju posteljina i peškiri.
Ako im vlasnici smeštaja sve to obezbede, turisti su spremni da plate, i dobra vest je da ostaju verni jednom vlasniku. Tako da on, naredne godine, zna šta treba da spremni i očekuje. Recimo, Šveđani vole da vila koju rentiraju ima u ponudi saunu ili tursko kupatilo, zatim teretanu.
Belgijanci zahtevaju teniski teren, a Italijanima je važno da je smeštaj uz more. Takođe, insistiraju na letnjoj kuhinji. Rusi traže organizovanje večera u vili, uz uslugu privatnog kuvara, a vole i jednodnevne izlete po ostrvima.
Anketa je obuhvatila i Srbe. Naši turisti sve češće letuju u Hrvatskoj, a od velike važnosti su im plaže i bogata ponuda noćnih klubova, piše tamošnji poslovni portal.
(Telegraf Biznis)