Porše ne želi oznaku "Made in China" na luksuznim automobilima: Ostaju u Nemačkoj, iako je skuplja
Danas nema nikakvog smisla seliti proizvodnju
Oznaka “Proizvedeno u Nemačkoj” i dalje ima svoju marketinšku snagu, smatraju u Poršeu čija uprava i ne pomišlja da deo proizvodnje preseli u azijske države.
Kako piše Financial Times, u tom nemačkom proizvođaču sportskih i luksuznih automobila odbacili su mogućnost gradnje fabrike u Kini, svom najvećem i najprofitabilnijem tržištu, uprkos problemima sa zadovoljavanjem potražnje u Aziji krajem prošle godine.
- Postoji argument kvaliteta i premijum osećaja za daljnju proizvodnju u Evropi za Aziju - izjavio je FT-u izvršni direktor Oliver Blum, prenosi Poslovni dnevnik.
- Danas nema nikakvog smisla seliti proizvodnju - dodao je.
Njegov stav u oštroj je suprotnosti s razmišljanjima ostalih nemačkih luksuznih marki automobila, poput Audija, BMW-a i Mercedesa. Oni sve više lokalno proizvode vozila za kinesko tržište, najviše kroz zajedničke firme s kineskim partnerima.
Na primer, prvi čovek Daimlera Ola Kalenius prošle je godine izjavio kako “trokraka zvezda iz Štutgarta ”neće širiti proizvodne kapacitete u Nemačkoj, gde su troškovi rada visoki, već će umesto toga uložiti u Kinu". Međutim, Oliver Blum – koji je takođe i član odbora Poršeovog vlasnika, Folksvagena – tvrdi da se isplati pristati na više troškove rada zbog “Made in Germany” brenda.
- To je takođe povratna informacija koju dobijamo od naše prodajne mreže i naših kupaca - kaže Blum.
S obzirom da prodaje skupe automobile, Porše u Folksvagenovoj godišnjoj dobiti sudeluje sa čak 40 posto. Kinesko tržište tom je proizvođaču iz godine u godine sve važnije.
- Pre samo 10 godina Porše je prodavao u celom svetu manje od 100.000 automobila. Sada samo u Kini proda 90.000 vozila - pojašnjava Arndt Elinghorst, analitičar Bernsteina.
Porše je prošle godine svojih šest modela prodao u 270.000 primeraka. U Kini se proda trećina Poršove godišnje proizvodnje, a to je tržište bilo jedino među velikima na kojima je kompanija zabeležila rast tokom pandemijske 2020. godine.
(Telegraf Biznis)