Očekuje se zalet maloprodaje: Vakcine su okidač za najbrži ekonomski rast u više od dve decenije
Ekonomija SAD konačno se otvara, a stručnjaci iz Nacionalne maloprodajne federacije su optimisti kada je reč o efikasnosti vakcina
Očekuje se da će američka maloprodajna industrija ove godine porasti između 6,5 i 8,2%, što će iznositi više od 4,33 biliona dolara prodaje, jer ekonomija SAD počinje da se otvara i sve više pojedinaca je vakcinisano protiv kovida-19.
Preliminarno ocenjivanje pokazuje da je prodaja na malo porasla 6,7 odsto, na 4,06 biliona dolara prošle godine, navodi vodeća trgovinska grupacija u industriji, Nacionalna maloprodajna federacija (NRF).
I to se desilo uprkos zdravstvenim i ekonomskim izazovima. Ipak, ne treba zaboraviti da je na celokupni rast, sa 22 odsto, učestvovala prodaja/kupovina na mreži.
Tokom 2020, više Amerikanaca i ostalih kupaca iz sveta, okrenulo se web lokacijama i aplikacijama za kupovinu namirnica, odeće i stvari za kuću.
Navedeni brojevi isključuju salone automobila, benzinske pumpe i restorane. Ove godine NRF predviđa da će prodaja e-trgovine porasti između 18% i 23%, na između 1,14 biliona i 1,19 biliona dolara prodaje. Taj rast je uključen u ukupnu projekciju maloprodaje NRF-a.
Glavni ekonomista te grupacije, Džek Kleinhenc, kaže da se "putanja ekonomije zasniva na efikasnosti vakcine i njenoj distribuciji". Njihova glavna pretpostavka je da će vakcinacija biti efikasna i omogućiti ubrzani rast maloprodaje sredinom godine.
- Očekuje se da će ekonomija zabeležiti najbrži rast u poslednje dve decenije - navodi Kleinhenc, i dodaje da i ova 2021. svakako podrazumeva veću štednju Amerikanaca, rekordno visoke procene zaliha, eskalacije cena kuća i istorijski niske kamatne stope, što sve doprinosi faktorima u projekcijama NRF-a za snažan ekonomski oporavak.
Ocenjuje se da će stanovnici SAD, ipak, više putovati, trošiće na usluge - koje obično čine 70% lične potrošnje. Iz NRF-a poručuju da su optimisti.
(Telegraf Biznis)