Najpoznatija buking agencija o putovanjima u 2021: Čemu mogu da se nadaju turisti?

Prihod kompanije pao je 30% prošle godine, na 3,4 milijarde dolara, jer su ograničenja uvedena zbog kovida sprečavala mnoge ljude da putuju

Foto: Unsplash

Onlajn platforma za turističke rezervacije, Airbnb, kaže da se priprema za "značajan" oporavak putovanja, sada kada svet izlazi iz blokada uvedenih zbog virusa korona. U toku je i masovna vakcinacija.

Ali, svakako kažu da je još rano davati precizne ocene, ili prognozirati nivo rasta poslovanja u 2021. godini. Podsećamo, Airbnb je ranije nailazio na brojne izazove: počev od uvođenja strožih pravila koja su zahtevali neki gradovi, pa do pandemije koja im je poremetila biznis.

Prihod kompanije pao je 30% prošle godine, na 3,4 milijarde dolara, jer su ograničenja uvedena zbog kovida sprečavala mnoge ljude da putuju. Komercijalni letovi su mahom bili obustavljeni, a putovali su slobodno samo biznismeni, u svojim privatnim letelicama.

Airbnb je saopštio da je ove godine već zabeležio manji pad putovanja nego u poslednja tri meseca 2020, kada je prihod opao za 22% na godišnjem nivou, na 859 miliona dolara, piše BBC.

- To je bilo bolje nego što su mnogi analitičari očekivali, s obzirom na ponovni rast zaraženih i nova ograničenja u mnogim oblastima. Putovanja se vraćaju i vrlo smo fokusirani na pripremu za njihov povratak - rekao je izvršni direktor kompanije, Brajan Česki.

On očekuje i da će pandemija izroditi nove putničke preferencije koje će Airbnb uvrstiti. Na primer, i širom sveta, kao i kod nas, ostaje popularno iznajmljivanje privatnih kuća. Takođe, rad na daljinu će omogućiti ljudima da češće putuju vikendom - ili da čak mesecima borave van kuće.

Foto: Unsplash

- Ipak, nećemo se vratiti na stanje putovanja iz 2019. Ona će se promeniti, biće drugačija - navodi Česki. Ipak, Airbnb u u svom prvom finansijskom izveštaju za investitore ne nudi "jasnu" perspektivu za ostatak 2021. godine.

Airbnb, koji je aktivan u više od 220 zemalja, navodi da ljudi širom sveta doprinose domaćem turizmu tokom pandemije - ali nedovoljno da nadoknade gubitak prihoda od međunarodnog turizma. Kompanija je možda najslabije poslovala u Evropi u 2020, a posebno u Britaniji, Nemačkoj i Italiji.

Severna Amerika je, piše BBC, bila najstabilnija. Sveukupno, firma je izgubila 4,6 milijardi dolara prošle godine, uključujući 3,9 milijardi u poslednja tri meseca godine, kada su je pogodili visoki troškovi vezani za debi na berzi.

Nedavno istraživanje, sprovedeno za ovu kompaniju u SAD, pokazalo je da je više od polovine od oko 1.000 ispitanika već rezervisalo ili planira putovanje ove godine.

Video: Deset atipičnih zanimanja za žene: Od kamiondžijke do detektivke

(Telegraf Biznis)