Najpoznatija buking agencija o putovanjima u 2021: Čemu mogu da se nadaju turisti?
Prihod kompanije pao je 30% prošle godine, na 3,4 milijarde dolara, jer su ograničenja uvedena zbog kovida sprečavala mnoge ljude da putuju
Onlajn platforma za turističke rezervacije, Airbnb, kaže da se priprema za "značajan" oporavak putovanja, sada kada svet izlazi iz blokada uvedenih zbog virusa korona. U toku je i masovna vakcinacija.
Ali, svakako kažu da je još rano davati precizne ocene, ili prognozirati nivo rasta poslovanja u 2021. godini. Podsećamo, Airbnb je ranije nailazio na brojne izazove: počev od uvođenja strožih pravila koja su zahtevali neki gradovi, pa do pandemije koja im je poremetila biznis.
Prihod kompanije pao je 30% prošle godine, na 3,4 milijarde dolara, jer su ograničenja uvedena zbog kovida sprečavala mnoge ljude da putuju. Komercijalni letovi su mahom bili obustavljeni, a putovali su slobodno samo biznismeni, u svojim privatnim letelicama.
Airbnb je saopštio da je ove godine već zabeležio manji pad putovanja nego u poslednja tri meseca 2020, kada je prihod opao za 22% na godišnjem nivou, na 859 miliona dolara, piše BBC.
- To je bilo bolje nego što su mnogi analitičari očekivali, s obzirom na ponovni rast zaraženih i nova ograničenja u mnogim oblastima. Putovanja se vraćaju i vrlo smo fokusirani na pripremu za njihov povratak - rekao je izvršni direktor kompanije, Brajan Česki.
On očekuje i da će pandemija izroditi nove putničke preferencije koje će Airbnb uvrstiti. Na primer, i širom sveta, kao i kod nas, ostaje popularno iznajmljivanje privatnih kuća. Takođe, rad na daljinu će omogućiti ljudima da češće putuju vikendom - ili da čak mesecima borave van kuće.
- Ipak, nećemo se vratiti na stanje putovanja iz 2019. Ona će se promeniti, biće drugačija - navodi Česki. Ipak, Airbnb u u svom prvom finansijskom izveštaju za investitore ne nudi "jasnu" perspektivu za ostatak 2021. godine.
Airbnb, koji je aktivan u više od 220 zemalja, navodi da ljudi širom sveta doprinose domaćem turizmu tokom pandemije - ali nedovoljno da nadoknade gubitak prihoda od međunarodnog turizma. Kompanija je možda najslabije poslovala u Evropi u 2020, a posebno u Britaniji, Nemačkoj i Italiji.
Severna Amerika je, piše BBC, bila najstabilnija. Sveukupno, firma je izgubila 4,6 milijardi dolara prošle godine, uključujući 3,9 milijardi u poslednja tri meseca godine, kada su je pogodili visoki troškovi vezani za debi na berzi.
Nedavno istraživanje, sprovedeno za ovu kompaniju u SAD, pokazalo je da je više od polovine od oko 1.000 ispitanika već rezervisalo ili planira putovanje ove godine.
(Telegraf Biznis)