Bili su simbol jugoslovenske brodogradnje: Sada nude najveći teretni brod za 1 kunu
Stav države oko Uljanikove gradnje 526 je nepromenjen, brod se nudi na aukcijama i sve dok se one ne završe, nema promene plana raspolaganja imovinom Uljanika d.d. u stečaju
Dok nova uprava Uljanika, predvođena Samirom Hadžićem, u obnovi brodogradnje u Puli planira da dovrši i Livestock Carrier, najveći brod za prevoz žive stoke na svetu, čija se konstrukcija nalazi na nasipima pulskog brodogradilišta - ostaje bez ijednog kupca.
Reč je o "Livestock Transport and Trading Company" iz Kuvajta, koja je i zvanično bila izrazila interesovanje za kupovinu Uljanikovog Livestock Carrier-a, u potpuno završenom stanju. Ipak, kako saznaje Jutarnji.hr, oni više ne postoje.
- Uprkos vrlo jasnoj i utemeljenoj ponudi kuvajtske kompanije za kupovinu broda, država je istrajala u aukcijama za prodaju konstrukcije plovila, odnosno Uljanikove gradnje 526, na koje se baš niko ne javlja. Firmi iz Kuvajta treba baš takav, ali dovršen brod, i nisu ni pomišljali da se uključuju u licitacije. U svakom slučaju, ne mogu više da čekaju, i odlučili su da potraže drugo rešenje za nabavku broda - kaže sagovornik Jutarnjeg.
Kako podseća hrvatski portal, gradnja 526 unesena je u stečajnu masu Uljanika d.d. nakon otvaranja stečaja u pulskom brodogradilištu u maju 2019. Međutim, zbog bankrota, gotovo svi Uljanikovi naručioci su odustali, između ostalog i kuvajtska firma.
U svakom slučaju, u stečaju Uljanika glavnu reč vodi država, kojoj je u interesu da se brodovi zatečeni na nasipima pulskog brodogradilišta - dovrše i prodaju, te da se zaradi novac kojim bi se, koliko-toliko, pokrili ogromni gubici Uljanika namireni iz državnog proračuna.
Ako se ne pojavi novi kupac Livestock Carrier-a i propadne ono što je dosad urađeno na Uljanikovoj gradnji 526, pa brod završi na otpadu, propašće najmanje 18 miliona evra. Gradnja 526 je, naime, ponuđena na prvoj aukciji po toj ceni, a kada se doda trošak završetka broda (od najmanje 6 miliona evra) - onda se šteta "penje" na 24 miliona evra.
Stav države oko Uljanikove gradnje 526 je nepromenjen, brod se nudi na aukcijama i sve dok se one ne završe, nema promene plana raspolaganja imovinom Uljanika d.d. u stečaju.
Nakon što se na prvoj licitaciji za Livestock Carrier, održanoj 19. juna prošle godine, niko nije javio, stečajna upravnica Uljanika d.d., Marija Ružić, donela je odluku da se brod po sniženoj ceni ponudi na drugoj i trećoj aukciji.
Ona je okončana 23. februara ove godine. Ni na trećoj aukciji, kako saznaje Jutarnji, nije bilo zainteresovanih. Sada se očekuje četvrta aukcija, na kojoj će brod biti ponuđen za jednu kunu.
(Telegraf Biznis)