Pažljivo kada obnavljate ugovor za mobilni: "Dupla rata" je caka koja mnogima promakne

Dobijate novi uređaj, ali vam preostaje i otplata za stari...

Foto: Pixabay

Telekomunikacioni operateri se konstantno bore za dominaciju na tržištu, nude povoljne opcije i promo akcije uglavnom u različito vreme, pa nije čudo što neki korisnici menjaju mrežu, u odnosu na pogodnosti.

Ipak, većina nije pristalica tih "akcija", verna je jednom operateru, bez obzira što je moguće zadržati svoj broj. Ako želite da dugoročno zadržite klijenta, tj. da obnovi ugovor s vašom kompanijom, onda je logično da mu se na neki način približite - kroz određene beneficije.

Jedna od njih je mogućnost obnove dvogodišnjeg ugovora (koji potpisujete kada kupujete uređaj na rate) - tri meseca pre isteka ugovora. Dakle, iako vam stari ugovor zvanično nije istekao, pretpostavka je da se preostale tri rate "anuliraju", jer uzimate novi telefon i osim toga - ostajete verni kompaniji još dve godine.

Ili, ipak, nije tako?

Da li dobro i detaljno proučavate svoj račun za telefon? Ako je cifra malo veća od očekivane, možda pomislite da ste imali neke dodatne troškove (roming, SMS za plaćanje parkinga, SMS za uplatu donacija itd). Ako, pak, redovno proveravate stanje na računu i znate da dodatnih rashoda nema, otkud onda veća cena?

Na ovo vas u poslovnicama gotovo niko ne upozori. I nisu tako česti oni koji znaju za "caku". Dešava se i da mnogi misle da je isticanjem ugovora sve završeno i da nemaju više nikakvu obavezu prema operateru. 

Činjenica je, međutim, da nakon obnove ugovora, tri meseca pre njegovog isteka, ako uzimate ponovo nov telefon - plaćate duple rate (za dva mobilna), sve dok vam ne istekne prvobitni ugovor.

Foto: Pixabay.com

Postavlja se pitanje, koja je onda poenta ranijeg obnavljanja ugovora, osim ako vam se baš ne žuri da imate novi uređaj?

Pod pretpostavkom da obnavljate ugovor pre isteka, kompanija čiji ste korisnik može biti sigurna da je zadržala klijenta, te bi trebalo da "oduzme" prvobitnu ratu ili da barem umanji iznos, a ne da naplaćuje dve pune rate.

U suprotnom, klijent koji čeka da mu istekne ugovor, slobodan je da promeni operatera, koji u tom momentu nudi bolje uslove. Po svemu sudeći, jedini "benefit" ovakve vrste usluge je što dobijate novi telefon tri meseca ranije.

S druge strane, ta ista tri meseca - plaćate dve rate za uređaj, što se oseti, ako niste kupili "telefon za dinar".

Video: Kako građani Srbije mogu da zaštite lične podatke?

(Telegraf Biznis/B.Đ.)