"Nemac" beleži oštar pad profita, ali se oporavlja: Oslanjanje na Kinu urodilo plodom
Kina, najveće pojedinačno tržište BMW-a, pomogla je kompaniji da nadoknadi oštar pad prodaje u Evropi i SAD
Nemački proizvođač luksuznih automobila BMW zabeležio je pad neto profita za 23 posto, na 3,86 milijardi evra (4,62 milijarde dolara) u 2020, zbog zatvaranja fabrika u prvoj polovini godine u okviru mera ograničenja uvednih zbog pandemije kovid-19.
Snažan zamajac u drugoj polovini prošle godine obezbedio je kompaniji da 2021. započne s "povoljnim vetrom u leđa", navodi se u saopštenju BMW-a, koji između ostalog proizvodi modele SUV X5 i limuzine 3-Serije.
Operativna dobit u drugoj polovini prošle godine porasla je za 9,8 procenata u odnosu isti period 2019. Kompanija sa sedištem u Minhenu je takođe povećala prodaju vozila zahvaljujući ranom i snažnom ekonomskom oporavku Kine, u kojoj je lani prodala 7,4 posto više vozila nego nego 2019. godine.
Kina, najveće pojedinačno tržište BMW-a, pomogla je kompaniji da nadoknadi oštar pad prodaje u Evropi i SAD. Podršku profitu je pružio i tržišni segment luksuznih limuzina, koji donosi veći profit po vozilu u odnosu na manje automobile.
BMW prodaja luksuznih automobila Rols-Rojs opala je za 26 posto, na 3.756 komada tokom 2020. godine, što se pripisuje promeni modela naprodavanijeg brenda "Duh" (Ghost), ali iz kompanije ističu da su narudžbine za Duh već sada, prema evidenciji, prilično "zagazile" u drugu polovinu 2021. godine.
(Telegraf Biznis)