Bicikl je opet obožavano prevozno sredstvo: Trgovci uvećali profit 60%, razlog nije dolazak proleća
Mart je mesec kada se tradicionalno prodaje najviše bicikala, međutim, prošle i ove godine presudilo je nešto drugo...
Bicikl je, kao prevozno sredstvo, doživeo bum u Nemačkoj, a posebno je dominiralo tržište električnih bicikala. Razlog je strah od izlaganja zarazi kovid-19 u javnom prevozu.
Zanimljivo je da su proizvođači povećali prihode za više od 60 odsto, i ne uspevaju da isporuče sve bicikle na vreme, izvestio je Dojče vele i dodao da je "potražnja tolika da neki proizvođači skupljih modela ne mogu da blagovremeno odgovore na potražnju".
U 2020. prodato je 16,9 odsto više bicikala nego 2019, odnosno ukupno pet miliona, a prosečna cena po jednom iznosila je čak 1.279 evra. U tih pet miliona svrstava se i 1,95 miliona električnih bicikala (porast od 43 odsto) i 100.000 teretnih bicikala (od kojih 78 odsto ima bateriju).
Industrija bicikala svake vrste vredela je 6,44 milijarde evra u prethodnoj godini, a ne samo da rastu proizvodnja i prodaja u zemlji, već i izvoz. Nemci ali i ostali, radije pribegavaju biciklu kao "sigurnijem" prevoznom sredstvu, nego metrou i autobusima.
Osim toga, kako u toj zemlji mesecima gotovo ništa ne radi (osim esencijalnih objekata), njeni žitelji su više vremena provodili u prirodi, a u te svrhe bio im je potreban bicikl. Ipak, ne dobiju svi traženi model. Gužva se pravi čak i u radnjama za popravku bicikala.
U jesen su trgovci rasprodali maltene sve što su imali, ali su tokom zime dopunili magacine. Ono što im trenutno pravi probleme jeste kašnjenje isporuka sirovina iz Azije: neki delovi za bicikle stižu kasnije zbog nedovoljnog kapaciteta za transport do evropskih luka.
Mart je, inače, mesec kada se tradicionalno prodaje najviše bicikala, ali prodavce brine to što ne mogu da otvore svoje radnje svuda, zbog lokdauna.
(Telegraf Biznis)