Posao decenije u Hrvatskoj: Prodat Frikom, u čije je ruke otišao i za koliko para?
Fortenova je po planu prodala svoje vodeće brendove britanskoj kompaniji Nomad Foods, za otprilike dogovorenu cenu
Hrvatska Fortenova grupa prodala je preduzeća Ledo plus, Ledo Čitluk i Frikom, i nekoliko manjih društava, britanskoj kompaniji Nomad Foods, za 615 miliona evra, saopšteno je Fortenove.
Zaključenje transakcije, prema sporazumu potpisanom na bazi bez gotovine i bez dugova, planirano je za treće tromesečje 2021. godine. S ovim preuzimanjem Nomad Foods će postati vlasnik brojnih kultnih lokalnih brendova zamrznute hrane sa snažnom prepoznatljivošću među potrošačima u Hrvatskoj, Srbiji, Bosni i Hercegovini i nekoliko drugih zemalja jugoistočne Evrope.
- Ovo je transformacijska transakcija za Fortenova grupu, a sva sredstva će se iskoristiti za smanjenje zaduženosti Grupe i stvaranje Fortenova grupe koja je, nakon mnogo godina, finansijski jaka i sposobna da punom snagom investira u sve svoje delatnosti - rekao je Džejms Pirson, glavni finansijski direktor Fortenove.
Završetak transakcije zavisi od regulatornih odobrenja na merodavnim tržištima, te odobrenja akcionara Fortenove. Upravni odbor Grupe, koji uključuje predstavnike najvećih deoničara, jednoglasno je podržao potpisivanje kupoprodajnog ugovora s Nomad Foods-om, navodi se saopštenju.
- Zaključenjem ove transakcije ispunićemo ključni preduslov za optimizaciju kapitalne strukture, što će nam omogućiti da snažno investiramo u svoje biznise i podstičemo njihov budući rast - rekao je Fabris Peruško, glavni izvršni direktor i član Upravnog odbora Fortenova grupe.
Kompanija Nomad Foods je od januara bila u ekskluzivnim pregovorima s Fortenova grupom o preuzimanju poslovnog sektora zamrznute hrane. Vodeći je evropski proizvođač smrznute hrane koji ima poznate brendove uključujući Iglo, Brds Aj (Birds Eye), Findus, itd.
Prema podaima sa veb sajta kompanije, prihodi Nomad Foods-a iznose 2,3 milijarde dolara. Sedište kompanije je u Britaniji, a njene akcije su listirane na Njujorškoj berzi. Proizvodi, prodaje i distribuira smrznute prehrambene proizvode u 13 evropskih zemalja, a pored Britanije, u najveća evropska tžišta kompanije spadaju Italija, Nemačka, Švedska i Francuska.
Prema sopstvenim računicama, na zapadnoevropskom tržištu slane smrznute hrane drži oko 14 posto udela.
(Telegraf Biznis)