E-vozila čuvaju planetu, ali gase radna mesta: Kako će se Nemci izboriti sa "viškom" od 200.000?
Problem ostaje, sve i da se do 2025. godine penzioniše oko 86.000 radnika
Osim što je korona kriza uticala na automobilsku industriju širom sveta, a naročito u Nemačkoj, pri čemu je veliki broj radnika poslat na prinudni odmor ili skraćeno radno vreme, sada stiže relativno nova, sve invazivnija pretnja.
Prelazak sa motora sa unutrašnjim sagorevanjem na vozila koja koriste bateriju, preti da smanji broj radnih mesta u ključnom nemačkom automobilskom sektoru, i to za trećinu, prema računici Instituta Ifo.
Prošle godine nemačka vlada je produžila program subvencija za kupovinu električnih vozila do 2025. godine, kako bi podstakla građane da se "prebace" na taj vid automobila, čime bi se smanjla emisija štetnih gasova.
Istraživanje i razvoj uveliko su u toku, Nemačka gradi nove kapacitete za elektrifikaciju, zajedno sa digitalizacijom. Ifo navodi da sektor trenutno zapošljava oko 613.000 radnika.
Udruženje automobilske industrije (VDA) je naručilo ovo istraživanje, a dalje se navodi da je upitan opstanak između 29 i 36 odsto radnih pozicija.
Problem ostaje, sve i da se do 2025. penzioniše oko 86.000 radnika, a prekvalifikacija bi trebalo da počne odmah, kako bi se ublažile posledice. Takođe, proizvođači automobila bi mogli da u svoje pogone vrate proizvodne procese prepuštene podizvođačima, ali to bi onda pogodilo dobavljače komponenti.
(Telegraf Biznis)