Big data, zdrav život i održivo poslovanje: Tri teme koje će definisati ritejl industriju u Srbiji
Od preko 700 "čuvarkuća", čak 306 su kandidovale trgovine
- U sektoru trgovine u Srbiji očekuje se snažan period modernizacije i digitalizacije maloprodaje, značajne investicije i uvođenje inovacija u poslovanje - poručio je predsednik Privredne komore Srbije, Marko Čadež.
On je na panelu PKS "Stvarano u Srbiji - liderstvo je važno", na kome su učestvovali vodeći ljudi srpske maloprodaje, istakao važnost ulaganja u domaće lance snabdevanja i proizvode stvarane u Srbiji, kako bi i trgovci i potrošači zajedno pomerali granice iskustva kupovine, u skladu sa novim diktatom post-kovid sveta.
- U teškom periodu koji smo zajedno prolazili u proteklih godinu i po dana, uspeli smo da održimo snabdevanje i da se prilagodimo navikama koje je diktirala globalna pandemija - naveo je Čadež, a saopštila je PKS. Potvrda kvaliteta i nova vrednost srpske ekonomije jeste i projekat "Stvarano u Srbiji - Čuvarkuća", ocena je svih panelista.
Od preko 700 "čuvarkuća", čak 306 su kandidovale trgovine.
- Zajedno smo ušli u projekat ''Čuvarkuća - Stvarano u Srbiji'', sa idejom da je čin kupovine mnogo više od jednostavne transakcije. To je stav o onome do čega nam je stalo i šta, zapravo, želimo u svetu u kojem živimo. ''Čuvarkuća'' jeste izraz i nove svesti o onome kako proizvodimo, prodajemo, kako osmišljavamo iskustvo trenutka u kome donosimo odluku da nešto kupimo - kazao je Čadež.
Upravo je "Čuvarkuća" pokret koji daje odgovor kako svaki građanin može da utiče na razvoj ekonomije i društva u celini. "Kada kupimo i platimo domaće, taj čin utiče na to kakvim ćemo se putevima voziti, koliko ćemo imati radnih mesta, škola i vrtića“, poručio je predsednik PKS.
Čadež je istakao i značaj modernizacije maloprodaje, lanaca snabdevanja i ekološki odgovornog poslovanja u svetu današnjih tehnologija. Pandemija je, navodi, pokazala i koliko stabilnost ekonomije jedne zemlje zavisi od kvaliteta lanca snabdevanja na unutrašnjem tržištu.
Tri su teme koje će definisati ritejl industriju u budućnosti: upotreba "big data", kako živeti zdravije i održivo poslovanje, poručio je Čadež. Kao ilustraciju timskog rada celog sektora maloprodaje u Srbiji u proteklom periodu, naveo je podatak da je upotreba plastičnih kesa smanjena za 80 odsto čime se doprinelo održivosti poslovanja i zdravijoj životnoj sredini.
Ritejl industriju (trgovinu i maloprodaju), inače, u Srbiji čini više od 50.000 kompanija i preduzetnika sa oko 213.000 zaposlenih.
(Telegraf Biznis/Tanjug)