"Tesla" zaradila 10 puta više nego 2020: Prvi put premašila milijardu dolara neto profita
Ukupan prihod automobilskog sektora iznosio je 10,21 milijardi dolara u drugom kvartalu tekuće godine
Neto profit "Tesle" prvi put je premašio milijardu dolara.
Vodeća svetska kompanija za e-vozila, koju je osnovao Ilon Mask, objavila je na Njujorškoj berzi da je u drugom kvartalu 2021. prvi put ostvarila neto dobit iznad jedne milijarde dolara, što je deset puta više nego u istom periodu 2020. godine.
Akcije ovog proizvođača su, nakon objave rezultata poslovanja, porasle oko 2 odsto, nakon zvaničnog radnog vremena Volstrita, preneo je CNBC. "Tesla" je prijavila 1,14 milijardi dolara neto dobiti za drugo tromesečje, naspram "samo" 104 miliona dolara zabeleženih u uporednom periodu lani.
Zarada iznosi 1,45 dolara po akciji, što je znatno iznad prognoza analitičara koji su u anketi Refinitiva predviđali 98 centi po akciji. Dodaje se da je ukupan prihod automobilskog sektora iznosio 10,21 milijardi dolara, a bruto marža od automobila dostigla je 28,4%, što je više nego u bilo kom od poslednja četiri kvartala.
"Tesla" je već ranije izvestio da je ukupno proizveo 206.421 električnih vozila i isporučio 201.250 jedinica tokom kvartala završenog 30. juna 2021.
Prema pisanju CNN-a, ovo je 8 stvari na koje su investitori obraćali pažnju u izveštaju "Tesle":
1. Kako se odvijaju stvari u Kini? To pitanje je veoma značajno za ulagače, a kompanija će početi da pravi pojedinačne, a ne samo globalne preseke ako planira da uveri investitore. Njih konkretno zanima kako ide prodaja u ovoj azijskoj zemlji, gde carstvo Ilona Maska ima dosta lokalnih, a pristupačnijih konkurenata.
2. Kako stiče svoj profit? Analitičari Refinitiva su svakako očekivali da "Tesla" u svom aktuelnom izveštaju odgovori na ovo pitanje, odnosno da iznese podatke o prilagođenoj dobiti.
3. Šta se dešava s bitkoinom? "Tesla" je prvo rekla da će početi da prihvata najpoznatiju kriptovalutu kao sredstvo plaćanja, a onda su povukli tu ideju iz ekoloških razloga. Posle su se oglasili da će, ipak, razmotriti ovo alternativno plaćanje. Transakcije bitkoinom mnoge ulagače čine nervoznim, posebno otkako mu je vrednost drastično pala.
4. Šta se dešava s problemima u lancima snabdevanja? Sada je već opšte poznato da nestašica čipova, krucijalnih komponenti za automobile i razne druge uređaje, traje mesecima. Od toga direktno zavisi brzina oporavka auto-industrije, ali i svih proizvođača - ponaosob.
5. Šta se zbiva s novim fabrikama u Teksasu (SAD) i Nemačkoj? Tesla ima dosadašnje rezultate u uspostavljanju i radu novih pogona mnogo brže od tradicionalnih proizvođača automobila. Ima fabriku u izgradnji u blizini Ostina (Teksas), koja će raditi SUV Model Y i na kraju Cybertruck pikap, kao i još jednu u blizini Berlina koja će služiti evropskom tržištu, ali tu mu je ogroman rival Folksvagen.
Ostala pitanja koja zanimaju ulagače su i koje su poslednje vesti u vazi sa Cybertruck pikapom, kakvi su planovi vezani za "Tesline" super-stanice za punjenje za druge kompanije usmerene na e-vozila, zatim, kakvi su izgledi za autonomna vozila (bez vozača).
(Telegraf Biznis)