Jagma za slobodnim smeštajem: Cene last minute aranžmanima na Jadranu divljaju, spavaju po plažama

Ovakav ishod ama baš niko nije očekivao

Foto: Tanjug/AP/Darko Bandić

U trenutku kad se otkaže jedna rezervacija istog trena “bukira” se druga na Jadranu, ali i po trideset posto većoj ceni. Kako pišu regionalni mediji, takav ishod ama baš niko nije predviđao.

- Hajde, proguglajte, tražite članke i analize o toku sezone 2021; ama baš nigde nećete da pronađete optimiste koji govore kako će ovo leto biti tek malo lošije od rekordnog 2019. godine. I da će se početkom avgusta tražiti soba više. Noćiti po plažama i parkiralištima. U parkovima - piše Slobodna Dalmacija.

- Juče sam gledao statistiku i nisam mogao da verujem svojim očima. Upoređivao sam isti period iz ove s onim iz 2019. i zaključio da je u Makarskoj danas samo 12 posto manje gostiju nego te berićetne pretpandemijske godine. U Makarskoj imamo 43 posto bolje turističke rezultate nego u istom periodu prošle godine – kaže Tonći Lalić iz Turističke zajednice grada Makarske i svedoči o fenomenu koji sam za sebe govori o kakvoj se jagmi za slobodnim smeštajem radi.

– U doba online rezervacija, gosti nam, baš kao nekada, fizički dolaze u turističke zajednice i putničke agencije i traže smeštaj. To se ko zna otkad nije dogodilo. Mole da im se pomogne. I pristaju na sve. Noćili bi i u nekakvom smeštaju negde ispod brda, samo da im se to reši. Svedočimo ogromnoj navali turista – kaže Lalić.

U Splitu je situacija takva da gosti pristaju da iznajme i prostore u suterenu i pomoćne objekte, a vlasnici podstanare naprasno izbacuju iz stanova, svesni da su, zbog loše procene sezone koja je sve iznenadila, mogli da prime turiste, a ne igrati “na sigurno”. U trenutku kad se otkaže jedna rezervacija istog se trena “bukira” druga, no i po trideset posto višoj ceni jer su poslednjih dana prodajom smeštaja ovladali mešetari.

Kvaka je u tome što je dio Splićana lani odustao od iznajmljivanja smeštaja turistima, pa sad apartmana manjka. Situacija je slična onoj kad se u Splitu, prvih godina, događala “Ultra”, a turističkih postelja nije bilo dovoljno na raspolaganju. Zato šverceri gledaju da iskoriste trenutak pa nabijaju cene mimo svake logike. Cene u “last minute” aranžmanima – divljaju.

(Telegraf Biznis)