7 dana u stanu od 40 kvadrata koštaće vas 500.000 dinara: Kako je ovaj grad postao brend?
Zanimljivo je to da su dvorišta prethodno bila manje popularna, barem u odnosu na terase, više spratove i balkone - zbog pogleda na more, ali je sada drugačije
Danima traje jagma za smeštajem na Jadranu, posebno u Hrvatskoj. Ta zemlja je godinama unazad pri vrhu liste najposećenijih kada nastupi letnja sezona.
Posećuju je stranci iz svih delova sveta, i vlasnici apartmana to znaju da iskoriste. Hoteli tradicionalno dobro posluju, ali je među apartmanima veća konkurencija i treba da ispune određene standarde ako žele da privole zahtevne klijente, dubljeg džepa.
Upravo takva klijentela i posećuje primorske gradove kao što je Dubrovnik. Obožavaju ga Amerikanci, Nemci, generalno situirani stanovnici Zapadne i Severne Evrope, i ne čudi nas zašto... Ali, cene su paprene.
Dodatno su skočile ove sezone, jer je prošla bila loša, pa vlasnici smeštaja koriste svaki trenutak leta da povrate propuštenu zaradu. Kako se otkaže jedna rezervacija, tako se zakaže druga, i to po 30% većim cenama.
O tome koliko je vlasnicima stanova bitno da pridobiju turiste ovog leta, govori i podatak da bukvalno isteruju podstanare iz stanova. U Splitu se, recimo, traže sutereni, pomoćni objekti, šta god.
Zanimljivo je to da su dvorišta prethodno bila manje popularna, barem u odnosu na terase, više spratove i balkone - zbog pogleda na more, ali je sada drugačije.
To svakako ne znači da se po ekstremno visokim cenama ne iznajmljuju i nekretnine "na visini", čak vrlo male, i solidno uređene, van okvira luksuza koji bi opravdao cenu.
Šta turisti cene?
Ako sada rešite da preko sajta Booking.com rezervišete sedmodnevni smeštaj u Dubrovniku, za dve odrasle osobe, od 15. do 22. avgusta - dakle, u jeku sezone, nemojte se iznenaditi ako naiđete na ovu ponudu.
Izdaje se apartman od svega 40 kvadrata po ceni od pola miliona dinara, za samo sedam dana. Na Booking-u ima ocenu 8.6, a cena za dvoje trenutno iznosi tačno 550.000 dinara. U opisu piše da je reč o apartmanu s jednom sobom (ne računajući dnevni boravak), balkonom i pogledom na more.
U sklopu usluge dobijate sve što vam treba, pa i više, a zadovoljni klijenti su kao glavne prednosti istakli "odličnu lokaciju, parking i blizinu starom delu Dubrovnika". Ipak, mislite li da je cena svakako previsoka?
Dubrovnik je vremenom zaista postao simbol luksuza u celoj Hrvatskoj, a osim visokih cena kada je reč o smeštaju, primetne su i visoke cene usluga u lokalima. Ipak, ni to čak nije slučaj svuda, samo je potrebno da se malo odmaknete od centra grada. Kako god, Dubrovnik jeste brend za sebe.
(Telegraf Biznis)