Nova reklama poznatog brenda izazvala buru na mreži: Odmah je obrisana, pogledajte i zašto
Nakon što uzme griz poslastice, feminizirani muškarac postaje muževan, sa bradom, kratkom kosom, i odgovara: "Bolje"
Poznati brend slatkiša Snickers povukao je kontroverznu TV reklamu u Španiji, jer je žustro kritikovan zbog homofobije.
Reklama u trajanju od 20 sekundi prikazuje dva muškarca u kafiću, pri čemu jedan od dvojice ima roze majicu na sebi, dugu kosu, priča feminizirano i šalje poljupce konobaru.
Takođe se ističe da muškarac koji uzima čokoladicu u reklami od konobara traži "seksi đus sa vitaminima A, B i C". Kelner mu, ipak, nudi Snickers sladoled, dok ga prijatelj pita: "Da li je sada bolje?".
Nakon što uzme griz poslastice, feminizirani muškarac postaje muževan, sa bradom, kratkom kosom, i odgovara: "Bolje".
Ovaj spot prati i dobro poznati slogan brenda: "Kad si gladan nisi sav svoj" ili na španskom: "No eres tu cuando tienes hambre". Video je postao viralan prošle nedelje i proširio se društevnim mrežama, pre svega na Tviteru, a neki su pozivali na bojkot Snickers-a.
Brend, koji je u sastavu američke kompanije Mars, uputio je izvinjenje zbog bilo kakvog "nesporazuma koji je možda izazvan". Snickers Španija je u četvrtak rekao da briše oglas.
Reklama je na društvenim mrežama izazvala talas optužbi da brend vređa homoseksualce. "Sramotno je i za žaljenje što u ovom trenutku postoje kompanije koje nastavljaju da održavaju stereotipe i promovišu homofobiju", tvitovala je Državna federacija lezbejki, gejeva i biseksualaca.
Kritikama se pridružila i španska ministarka za ravnopravnost Irene Montero. "Pitam se kome bi moglo izgledati kao dobra ideja da koristi homofobiju za poslovnu strategiju", napisala je na Tviteru.
Jedan od komentara je glasio i: "Uoči talasa LGBTI-fobije, uključujući napade, pa čak i ubistva, Snickers ne može smisliti bolju ideju od stvaranja smešne reklame koja vam govori da niste svoji ako ste feminizirani".
Kako kažu iz kompanije, "u ovoj specifičnoj kampanji cilj je bio na prijateljski i ležeran način preneti poruku o tome kako glad može promeniti vaš karakter; ni u jednom trenutku nije bila namera da se stigmatizuje ili uvredi bilo koja osoba ili grupa".
Podsećamo, sa našeg tržišta je pre nekoliko dana povučen sladoled Snickers, kao i iste poslastice brendova Tviks i M&M.
Pišite nam utiske kako vama deluje ova reklama?
(Telegraf Biznis)