Čelnik najveće nemačke auto-grupe: "Ne dramite, elektrifikacija neće ugroziti radna mesta"
Dis kaže da će mnogi ljudi i dalje raditi potpuno iste poslove
Dok su mnoge auto-kompanije u ubrzanom procesu elektrifikacije vozila, prvi čovek Folksvagena, Herbert Dis, imao je šta da poruči političarima i predstavnicima sindikata radnika.
Naime, predstavnici vlada raznih evropskih zemalja već neko vreme navode strah od gubitka radnih mesta u automobilskoj industriji kao jednu od velikih prepreka za dalju elektrifikaciju ove grane privrede. Tog stava su i sindikalne vođe koje ističu bojazan za radnike u fabrikama i njihove poslove.
Ipak, u intervjuu sa nemačkom agencijom DPA, Dis odbacuje ove navode i priču vodi u suprotnom smeru. "Elektrifikacija donosi nove prilike za automobilsku industriju. I kroz deset godina mi ćemo proizvoditi automobile, a proces neće biti mnogo drugačiji", kaže Dis.
Dodaje da će mnogi ljudi i dalje raditi potpuno iste poslove. "Sigurno je da će negde doći do automatizacije, ali stvari se neće drastično promeniti. Ako želimo da napravimo veliki broj vozila, biće nam neophodan značajan broj zaposlenih - kaže čelnik ove nemačke grupacije.
Osim toga, Dis je istakao da se automobilska industrija razvija u novim pravcima.
- Softver je novo polje rada za nas. Tu će biti zaposlen veliki broj ljudi, jer će u narednim godinama igrati sve važniju i važniju ulogu u čitavoj kompaniji - tvrdi Herbert Dis. Takođe, kaže da radnici ne treba da strepe da će izgubiti radno mesto. "U jednom polju se smanjuje broj radnika, ali se na drugom povećava".
- Na dobrom smo putu i bitno je da nastavimo u tom pravcu - kazao je izvršni direktor nemačkog giganta, negirajući pritom i problem za radnike kod dobavljača, odnosno komponentaša. "Sedišta ostaju sedišta, točkovi su točkovi, kočnice su iste… Jedino će doći do promena kod proizvodnje motora, ali i ovde nije reč o komponentašima sa najvećim brojem radnika", navodi dalje Dis.
Za kraj, Herbert Dis je upozorio na rivale koji stižu sa Dalekog istoka. "Sada je glavno pitanje da li ćemo ostati konkurentni sa kompanijama koje stižu iz Azije", zaključio je rukovodilac nemačke kompanije.
(Telegraf Biznis)