Poruči onlajn pa čekaj: Nova politika auto-giganta, neće da im kola "skupljaju prašinu" u salonu
Dok trgovci i analitičari vide potencijalne koristi ovog načina prodaje, takođe upućuju i na rizike
U promeni načina na koji trguje vozilima, Ford planira da veći deo svoje prodaje ostvari tako što će kupci naručiti iz fabrike i čekati, umesto da biraju iz ponude dostupne u prodajnom salonu.
Rukovodioci kompanije kažu da bi napori - da se više Fordovih operacija maloprodaje automobila preusmeri na takozvani model izrade po narudžbini, gde ljudi naručuju onlajn i preuzimaju isporuke u prodajnim mestima - pomogli u smanjenju troškova inventara, sveukupno.
To bi takođe pomoglo Fordu da isporuči više vozila koja klijenti posebno žele, a istovremeno bi uklonili modele koji se teže prodaju i koji, na kraju, "skupljaju prašinu" u prodajnim salonima i dovode do smanjenja profita.
Pristup, koji je naveden na Volstritu u julu, a sada se primenjuje, odstupanje je od načina na koji su vozila uobičajeno prodavale automobilske kompanije i prodavci u SAD. Dok trgovci i analitičari vide potencijalne koristi, takođe upućuju i na rizike, posebno mogućnost gubitka tržišnog udela - ako kupci koji ne žele da čekaju jednostavno odu na drugo mesto.
"Kupci vole trenutno zadovoljstvo", kaže Don Džonson, koji je početkom prošle decenije vodio prodajnu operaciju Dženeral Motorsa u SAD, a koji sada savetuje automobilske kompanije u vezi sa njihovim maloprodajnim strategijama.
Pritom, nedostatak čipova koji je ove godine poremetio globalnu proizvodnju automobila, već je gurnuo Ford i druge proizvođače automobila u ovom pravcu. Modela u salonima evidentno nema dovoljno, tako da kupci nisu imali drugog izbora nego da naruče kola onlajn, a zatim da čekaju, ponekad mesecima, da preuzmu isporuku.
(Telegraf Biznis)