Iz voza u "potok": Podzemni prolaz na stanici u Batajnici "preliva", a u vodi pliva i kabal

Reč je o zahtevnim radovima, a poseban problem su podzemne vode koje treba savladati

Nova železnička stanica Batajnica, koja se gradi u okviru projekta modernizacije pruge Beograd - Budimpešta zaista je veliki iskorak u odnosu na dosadašnje stanje, ali u ovoj "spejs šatl" stanici mali problem prave podzemne vode.

Pothodnik koji povezuje perone tek je završen i poslednjih mesec-dva koriste ga pešaci. Šetnja do perona kroz lepo osvetljen i uredan prolaz je nešto o čemu su putnici voza iz Batajnice samo sanjali. Međutim, danas je voda iz kanalića u koji treba da se skuplja prelila, pa je prolaz počeo da plavi.

Voda nije tako plitka kao što se to čini na prvi pogled, jer je bistra, pa je potrebno zagaziti centimetar dva ili preskočiti baru. Ipak, šta bi bilo kada bi pala kiša, to je pitanje za inženjere. Moguće je da je samo došlo do zastoja u radu pumpe koja crpi vodu iz prolaza.

Jedan detalj nas je posebno zabrinuo - kroz vodu prolazi strujni kabl koji je na jednom mestu spajan izolir trakom.

Inače, čitavo područje Batajnice i okoline neverovatno je plavno. To se moglo videti tokom radova na izgradnji pruge. Čim se prokopa neka veća rupa, napuni se vodom.

Reč je, dakle, o zahtevnim radovima i nema sumnje da će nova pruga potpuno promeniti osećaj putovanja vozom kroz plodnu sremsku ravnicu...

- Stanica je lepa, videćemo kako će biti kad se završi. Dopadaju mi se ovi peroni široki, prolaz je super, a imamo i nadstrešnice. To smo mogli samo da sanjamo, dok smo načičkani stajali na onim uskim peronima između vozova koji su prolazili. A sad što se tiče vode, rešiće se to, postoje te crpne pumpe - priča nam jedan putnik.

(Telegraf.rs)