Tramvaj će ići na Bežaniju i ka Ceraku: "Šinski sistemi 2030. dominantan u javnom prevozu"
Tramvajske linije biće proširene za 42,6 kilometar
Plan generalne regulacije šinskih sistema na teritoriji Beograda trasira razvoj saobraćaja u gradu i omogućava da 2030. godine šinski sistemi postanu dominantan podsistem kada je u pitanju javni prevoz, izjavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.
On je podsetio da će danas biti održana javna sednica o nacrtu tog plana čime će, dodao je, biti učinjen jedan od poslednjih koraka kako bi se taj plan našao pred odbornicima gradskog parlamenta.
"Očekujemo da će plan pred odbornicima biti u prvoj polovini novembra i da će Beograd tada konačno dobiti svoj plan generalne regulacije šinskih sistema - prvi celovit plan u istoriji našeg grada koji će omogućiti da 2030. godine šinski sistemi postanu dominantan podsistem kada je u pitanju javni prevoz", rekao je Vesić za Tanjug.
Naveo je da plan generalne regulacije šinskih sistema podrazumeva razvoj gradske železnice (putničke i transportne), proširenje tramvajskih linija i izgradnju metroa.
Primetio je da se u javnosti najviše priča o metrou jer je on najzanimljiviji pošto se obećava 51 godinu, ali da je suštinski ovim planom predviđen razvoj svih šinskih sistema na teritoriji Beograda.
Kada je reč o tramvaju, naveo je da će tramvajske linije biti proširene za 42,6 kilometara.
Pojasnio je da je planirano produženje tramvajske linije od Požeške ulice prema Ceraku i tom kraju grada čime će, dodao je, veliki broj ljudi moći tramvajem da se prebaci do Požeške ulice, a kasnije i da pređe na metro jer će u toj ulici biti metro stanica.
Takođe, naveo je da je planirano produženje tramvajske linije od ulice Jurija Gagarina prema Bežnijskoj kosi, kao i produženje tramvajske linije od Bogoslovije prema Adi Huji, pa onda mostom na levu obalu Dunava, te da će čitava leva obala Dunava biti obuhvaćena tramvajem.
Kada je reč o gradskoj železnici, Vesić je rekao da će ovim planom biti utvrđena potpuno nova pruga koja do sada nije postojala, navodeći da će od železničke stanice Zemun biti obuhvaćen Surčin, centar Surčina, nacionalni stadion koji će biti izgrađen i aerodrom.
"Do aerodroma će se dolaziti gradskim vozom kao što je slučaj u svim velikim metropolama, a od nacionalnog stadiona biće produžena linija sve do Obrenovca tako da će i Obrenovac dobiti svoju stanicu BG voza, odnosno gradske železnice", rekao je Vesić.
Osim toga, naveo je da je na mnogim mestima planirana izgradnja duplih koloseka prema Mladenovcu i Lazarevcu.
Govoreći o metrou, Vesić je rekao da su planirane tri linije metroa koje su, kako kaže, rezultat dugotrajnog rada koji je trajao nekoliko godina, na čemu su radili stručnjaci sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu i renomirane strane kompanije kao što su britanska kompanija "WSP", francuska kompanija "Ežis" i jedna bečka kompanija.
Vesić je rekao da su na osnovu master plana saobraćaja koji je urađen 2017. godine, modela saobraćaja i brojanja putnika utvrđene ove linije metroa kao najoptimalnije.
"Naravno da linijama metroa ne možete da obuhvatite svaki deo grada, ali zato postoje drugi vidovi prevoza kao što su širenje tramvajske mreže i BG voza tako da na taj način dobijamo celovit sistem u kome ljudi mogu brzo i lako, prelazeći iz jednog u drugi prevoz da se dođu tamo gde žele", rekao je Vesić.
Naveo je da će izgradnja metroa početi u novembru ove godine i da će prva linija biti gotova do 2028. godine, a druga 2030.
"Do tada će biti završen BG voz i proširene tramvajske linije tako da ćemo 2030. godine imati svega između 500 i 600 autobusa u saobraćaju jer će sve drugo biti pokriveno šinskim sistemom", rekao je Vesić.
Naveo je da će svi autobusi biti na gas i dodao da ovaj plan, osim što ima saobraćajno opravdanje jer omogućava da se ljudi brži prevoze i da grad funkcioniše kao celina, ima i svoje svoje ekološko opravdanje jer će se, imajući u vidu da su metro, železnica i tramvaj ekološki vidovi prevoza, bitno smanjiti zagađenost jer više neće biti toliko autobusa na ulicama.
Ovaj plan, dodao je Vesić, predviđa i širenje razvoja dela beogradskog čvora kada je u pitanju teretni saobraćaj.
"Današnja sednica je važna za budućnost Beograda jer ovim planom trasiramo razvoj saobraćaja u Beogradu, odnosno donosimo važnu odluku da sa autobuskog i automobilskog pređemo na šinski saobraćaj", rekao je Vesić i zaključio:
"Očekujem da se posle sednice obrade sve primedbe koje će razmatrati Urbanistički zavod Beograda. Kada se bude završilo sa time bićemo spremni da u prvoj polovini novembra na Skupštini grada usvojimo plan generalne regulacije šinskh sistema što će omogućiti da se izda građevinska dozvola i da počnemo sa izgradnjom metroa u novembru, kako je i obećano", rekao je on.
(Telegraf Biznis)