Počeli radovi na mađarskoj deonici brze pruge do Beograda: 137 godina kako je prvi voz otišao ka Budimpešti
"Projekat mađarsko-srpske železnice i izgradnja moderne pruge od Budimpešte do Beograda je kruna prijateljstva između Srbije i Mađarske", istakao je Momirović
Polaganjem kamena temeljca ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović je sa mađarskim ministrom za inovacije i tehnologiju Laslom Palkovičem danas otvorio radove na deonici Šorokšar-Kelebij.
Momirović je naveo da je projekat, kao deo jedinstvene evropske železničke mreže i Koridora X, od izuzetnog strateškog značaja ne samo za Srbiju i Mađarsku, već predstavlja vezu centralne i južne Evrope.
"Izuzetno mi je zadovoljstvo što imam priliku da budem na ovom mestu, 137 godina od kada je prvi voz iz Srbije, iz Beograda, krenuo upravo prema Budimpešti", rekao je Momirović.
On je izjavio da su najbolji međunarodni odnosi rezultat prijateljstva premijera Mađarske Viktora Orbana i predsednika Srbije Aleksandra Vučića, što je garant ekonomskog, trgovinskog i saobraćajnog prosperiteta dve zemlje.
"Projekat mađarsko-srpske železnice i izgradnja moderne pruge od Budimpešte do Beograda je kruna prijateljstva između Srbije i Mađarske", istakao je Momirović.
Ministar je dodao da se puštanje u saobraćaj dela pruge Beograd-Novi Sad očekuje početkom 2022. godine, kao i da će radovi na pruzi između Novog Sada i Subotice biti dodatno intezivirani.
Kako se navodi u saopštenju Ministarstva, ukupna dužina trase od stanice Beograd Centar do državne granice sa Mađarskom je 183,1 kilometar, a projekat se realizuje na tri poddeonice: Beograd Centar - Stara Pazova, Stara Pazova - Novi Sad i Novi Sad - Subotica - državna granica sa Mađarskom.
(Telegraf Biznis)