Danas je Međunarodni dan žena preduzetnica: U Srbiji vode 31 odsto firmi
U Srbiji trenutno posluje oko 31 odsto ženskih firmi
U Srbiji trenutno posluje 31 odsto firmi na čijem su čelu žene, saopšteno je iz Privredne komore Srbije.
Sektor preduzetništva Privredne komore Srbije čestitao je damama u biznisu, današnji praznik, Međunarodni dan preduzetnica sa porukom da je digitalizacija ključna za uspeh poslovanja i prilagođavanje promenama. U narednom periodu planirane su brojne aktivnosti usmerene na osnaživanje ženskog preduzetništva, edukaciju preduzetnica i prevazilaženje početničkih izazova.
„Svim preduzetnicama, vlasnicama malih biznisa čestitamo njihov dan, Međunarodni dan preduzetnica, koji obeležavamo svake godine 19. novembra. Sektor preduzetništva Privredne komore Srbije intenzivno radi na unapređenju ženskog preduzetništva, na ekonomskom osnaživanju žena. Cilj nam je da naše preduzetnice unaprede poslovanje, ali istovremeno da podstaknemo i motivišemo što veći broj dama da započinju sopstveni posao. Poseban akcenat stavljamo na aktivnosti sa ciljem podsticanja mladih žena da se bave preduzetništvom“, istakla je u čestitki Branislava Simanić, direktorka Sektora preduzetništva PКS.
Podseća da u Srbiji trenutno posluje oko 31 odsto „ženskih firmi“, da je jedan od glavnih izazova i dalje početni kapital, ali da je, zahvaljujući merama podrške Vlade Srbije i Privredne komore Srbije, vidljiv rast i napredak ženskog preduzetništva.
„U okviru Sektora preduzetništva Privredne komore Srbije formirana je Sekcija za žensko preduzetništvo koja okuplja veliki broj preduzetnica i vlasnica malih biznisa i svaki dan je sve više članica naše sekcije. Na to smo posebno ponosni, jer to dokazuje da dame prepoznaju značaj ekonomskog osnaživanja žena i sve više njih je ohrabreno da započinju sopstveni posao. Кroz rad Sekcije, naše preduzetnice se umrežavaju, unapređuju svoje baze poslovnih kontakata. Takođe, promovišemo primere dobre prakse, organizujemo različite događaje, konferencije, B2B sastanke. Pružamo podršku u uključivanju ženskih preduzeća u lance dobavljača, a poseban akcenat je na edukaciji, digitalizaciji, inovativnosti, jer samo ekonomski osnažene zene mogu donositi racionalne odluke o svom životu“, istakla je Simanić.
(Telegraf Biznis)