Snažno opala prodaja novih automobila: Čipovi se "dele" po prioritetu, jedna marka ima prednost

Brendovi koji posluju u okviru Folksvagena su više puta ove godine zaustavljali proizvodnju

Foto: porsche.com

Prodaja novih automobila u Evropi je značajno oslabila u oktobru, za 29 odsto, u odnosu na isti period 2020. To je ujedno najgora prodaja u oktobru, otkako se mere ovi podaci, a za sve je kriva kriza s poluprovodnicima.

Registracije novih automobila u EU, Velikoj Britaniji i zemljama Evropske asocijacije za slobodnu trgovinu, nalaze se na nivou od 798.693 vozila, navodi se u izveštaju udruženja ACEA.

Ipak, dodaje se da su Hjundai, Kia, Porše i Smart ostvarili rast prodaje uprkos padu tržišta, dok s druge strane, Jaguar i Ford beleže značajan pad. Takođe, sunovrat isporuka VW Grupe, od 42% prošlog meseca, znači da ju je pretekao Stelantis, kao najprodavaniji evropski proizvođač automobila.

Mada, i prodaja ove grupacije je značajno smanjena, za 32 procenta. Stelantis je, naime, prošlog meseca prodao 165.866 automobila, u poređenju sa 165.309 jedinica Folksvagen grupe.

Brendovi koji posluju u okviru VW grupe su više puta ove godine zaustavljali proizvodnju, uključujući i glavnu fabriku u Volfsburgu, u Nemačkoj, zbog nedostatka čipova.

VW Grupa, kao i drugi proizvođači automobila, u proizvodnji sada daju prednost svojim najprofitabilnijim markama i automobilima, odnosno njima prioritetno idu čipovi. Stoga je Porše u oktobru povećao prodaju za 13%.

Video: Direktor Air Monenegro za Telegraf o rezultatima nove crnogorske avio-kompanije i budućim planovima

(Telegraf Biznis)