Ovo je najveći tržni centar na svetu, ali ima jednu manu: U njemu niko ne kupuje
Rađen je sa idejom da bude "raj za kupce" i da na dnevnom nivou privuče oko 100.000 posetilaca
U industrijskom gradu Donguan, u Kini, nalazi se verovatno najveći tržni centar na planeti - South China Mall. Tačnije, on ima najveću površinu ako računamo samo dostupne prodajne lokale: gotovo 660.000 m2, gde staje više od 2.300 radnji.
S druge strane, Dubai Mall je površinom veći, ali nije klasičan tržni centar, jer na više od milion kvadratnih metara obuhvata i druge sadržaje, poput hotela, zoološkog vrta, tematskog parka. Tu je i Iran Mall iz Teherana, koji je sa svim propratnim sadržajima - površinom veći od prethodna dva mola zajedno.
Ipak, ako računamo samo prodavnice, onda je kineski tržnjak pobednik. Osmišljen je tako da ima sedam međunarodnih zona, koje imitiraju atmosferu iz Amsterdama, Pariza, Rim, Venecije, Egipta, Kalifornije, zatim sa Kariba. Zanimljivo je da centar ima repliku zvonika bazilike Sv. Marka iz Venecije, kao i kanal s gondolama.
Rađen je sa idejom da bude "raj za kupce" i da na dnevnom nivou privuče oko 100.000 posetilaca, međutim, otkako je otvoren - sada već davne 2005. godine - najčešće zjapi prazan, sa 99% neiskorišćenih kapaciteta.
Ne što nema kupaca, nego nema zakupa. Iznajmljeni su tek poneki poslovni prostori kod glavnog ulaza u centar, i tu su svoje mesto našli uglavnom lanci brze hrane sa zapadnog dela sveta. Zašto je to tako?
Veruje se da je South China Mall loše koncipiran projekat, izgrađen na pogrešnoj lokaciji. Naime, vlasnici firme "Dongguan Sanyuan Yinghui Investment & Development" su želeli da ovim centrom privuku bogataše iz velikih kineskih gradova, ali su ga pozicionirali u gradu u centralnoj provinciji Guangdong, gde mahom žive migranti s niskim prihodima.
South China Mall je 2015. prošao kroz nekoliko faza renoviranja i modifikacija, a onda je usledilo masovnije otvaranje butika i lokala s povoljnijim cenama. Dakle, od tada je posećen više nego ikada pre, ali i dalje kruže informacije da su njegovi kapaciteti tek delimično popunjeni. Najatraktivniji sadržaj u centru je 3D bioskop.
(Telegraf Biznis)