Pitali smo Arape iz Omana šta vide u Srbiji: "Osećamo se kao kod kuće"

Na pitanje šta je najbolje što predstavlja Srbiju i na osnovu čega zaključuju da je Srbija dobra destinacija za život i ulaganja, naš sagovornik ističe: "Ljudi su najbolja reklama"

Foto: Telegraf.rs

Srpski paviljon na Expo izložbi u Dubaiju privlači pažnju kompanija i delegacija iz drugih zemalja. Mi smo sreli nekoliko članova delegacije iz Omana koji nisu krili oduševljenje inovacijama koje su videli.

Za Telegraf Biznis ističu da je Srbija dobro mesto za ulaganje, o čemu će sigurno razmišljati.

Mahmood Alyazidi iz Omana kaže za naš portal da nije želeo da propusi B2B sastanke.

- Srpski paviljon je veoma lep, dizajn posebno. Ljudi su dobri, prijateljski nstrojeni i osećamo se kao kod kuće. To je specifično kod Srbije - kaže nam on.

Za njega lično, dizajn paviljona je neobičan i interesantan i to je ono što je predstavnike njegove delegacije posebno zanimalo:

- Moderan je, jedinistven, izgleda futuristički i izdvaja se - navodi on.

Ističu da su upoznali dosta ljudi iz Srbije kao i predstavnike pojedinih kompanija i da planiraju da posete Srbiju.

- Treba ulagati u Srbiju. Srbija je bezbedno mesto i sigurno za ulaganje - navodi on.

Na pitanje šta je najbolje što predstavlja Srbiju i na osnovu čega zaključuju da je Srbija dobra destinacija za život i ulaganja, dodaje:

- Ljudi definitivno. Oni su najbolja reklama - kaže sagovornik Telegraf Biznisa.

Podsetimo, studente iz arapskih zemalja posebno zanima Srbija i smerovi poput vojne idnustrije jer zbog političkih razloga ne mogu da studiraju u drugim evropskim zemljama. Opširnije o tome u našem intervjuu sa dekanom Mašinskog fakulteta. 

Inače, međunarodne kompanije i naučno-obrazovne institucije iz 11 zemalja, među kojima su i Indija, Malezija, Španija, na B2B sastancima na Paviljonu Srbije izrazile su interes za partnerstva sa srpskim institucijama i kompanijama, koje svojim inovacijama doprinose unapređenju učenja i savremenih veština đaka i studenata.

Ilhami Šišneliolu, iz međunarodne kompanije „К12net“ koja se bavi razvojem softvera za obrazovanje, kaže da u Srbiji traže partnere i žele saradnju sa školama i univerzitetima u našoj zemlji. Džezmond Fradžieri, osnivač i direktor „MLI“ instituta na Malti pozvao je srpske fakultete da kontaktiraju njegov institut.

Aleksandar Sedmak iz Inovacionog centra Mašinskog Fakulteta iz Beograda, kaže da je Centar ostvario značajne kontakte sa predstavnicima naše dijaspore u UAE i međunarodnim institucijama i ocenjuje da je Ekspo odlična prilika za srpske firme da se predstave jer, kaže, „američki san sada živi u Dubaiju“.

U B2B razgovorima učestvovali su predstavnici 60 preduzeća, univerziteta, naučno-tehnoloških parkova i instituta iz Srbije i više od 40 predstavnika kompanija i univerziteta iz 11 zemalja učesnica Ekspo 2020 Dubai.

U okviru organizovanog poslovnog programa koji realizuje Vlada Srbije u saradnji sa Privrednom komorom Srbije i Razvojnom agencijom Srbije, do sada su se u Dubaiju predstavile 194 kompanije i blizu 500 privrednika iz Srbije, koji su ostvarili više od 3.000 poslovnih kontakata sa potencijalnim partnerima iz inostranstva. Započeti su mnogi poslovi, realizovano je više od 10 sigurnih ugovora u prve tri tematske sedmice i otvorene brojne prilike.

Video: Burdž Kalifa u bojama srpske zastave

(Telegraf Biznis)