Male firme rizikuju gubitak prodaje iz jednog bitnog razloga: Problem im pravi cena POS uređaja
Za razilku od tradicionalnih POS terminala, navodi se, novo rešenje isključuje potrebu kupovine dodatnog hardvera
Beskontaktno plaćanje karticama, satovima i digitalnim novčanicima poraslo je usled potrebe za većim komforom i snažnijom zaštitom zdravlja tokom pandemije kovida-19.
Oko 85 odsto kupaca očekuje mogućnost digitalnog plaćanja prilikom kupovine, te se sve veći broj firmi trudi da to i omogući, prema globalnoj Visa anketi.
Međutim, 9 od 10 malih preduzeća na tržištima u razvoju širom sveta ne prihvata plaćanje karticama zbog čega je u riziku od propuštenih prodaja, a procena je da se čak 17 biliona dolara i dalje troši u gotovini i čekovima.
Iako kupci sve manje koriste gotovinu i žele beskontaktno iskustvo na kasi, za mnoga mala i mikro preduzeća POS uređaji mogu biti skupi. Polovina ispitanika (50 odsto) iz tog sektora u Srbiji istakla je da ima samo tradicionalni POS terminal za plaćanje karticama, koji iziskuje unošenje PIN koda, prema novom istraživanju pomenute kartičarske kompanije, pod imenom "Klikom do digitalne trgovine".
Kako bi zadržali konkurentnost u digitalnoj ekonomiji, preduzećima je potreban efikasan i isplativ alat, koji omogućava bezbedne, sigurne i brze beskontaktne transakcije. Rešenje zasnovano na tehnologiji Tap to Phone, koju je Visa nedavno lansirala u Srbiji, odgovara zahtevima i preduzeća i potrošača.
Omogućava malim trgovcima da ponude plaćanje karticama u svojim radnjama, dok istovremeno štiti potrošače od kontakta sa gotovinom ili platnim terminalom. Zahvaljujući toj inovaciji, čak i najmanja preduzeća mogu da počnu da prihvataju digitalna plaćanja upotrebom jednostavne aplikacije, koja transformiše Android pametne telefone sa NFC podrškom u mobilne terminale.
Za razilku od tradicionalnih POS terminala, navodi se, ovo rešenje isključuje potrebu kupovine dodatnog hardvera.
Tap to Phone tehnologija će pomoći prodavcima da brzo pristupe digitalnoj ekonomiji, spreče izgubljenu prodaju i poboljšaju priliv novca prihvatanjem beskontaktnih plaćanja bilo gde i bilo kada. Osim toga, usvajanjem digitalnih metoda plaćanja, očekuje se da mala i srednja preduzeća smanje poslovne troškove, ostvare značajnu uštedu vremena, kao i da klijentima obezbede bolje iskustvo kupovine.
Generalno, predvodnici tranzicije ka bezgotovinskoj ekonomiji su često sami potrošači, ali i lideri u oblasti inovacija, koji firmama pružaju nove alate i podsticaje za dalji razvoj poslovanja i unapređenje konkuretnosti.
U regionu centralne i istočne Evrope, Bliskog istoka i Afrike (CEMEA), Tap to Phone tehnologija se već koristi na više od 35.000 terminala i kod više od 30 partnera sa kojima Visa sarađuje.
(Telegraf Biznis)