Za ovaj brend nema zime: Folksvagen znatno pao, dok oni beleže rast od 43 odsto
Kinesko tržište automobila je, sve u svemu, poraslo četiri posto prošle godine
Usled brojnih faktora, a ponajviše zbog manjka čipova na tržištu, auto-industrija se suočila sa nezapamćenim izazovima da održi proizvodnju i ponudi nove modele.
Kako je bilo nemoguće ponuditi planirani broj novih vozila tokom 2021, tada je "došlo 5 minuta" za polovnjake. U zemlji koja je jedno od najvećih tržišta za gotovo sve što možete da zamislite - dva auto-brenda doživljavaju priličan krah.
Naime, u Kini je najviše pala prodaja velikih brendova, poput Folksvagena i Škode, dok je luksuzni brend Audi prošao znatno bolje, s padom prodaje od 3,6 posto.
Prodaja nemačke grupe je pala 14 posto u 2021, zbog problema u lancima snabdevanja i sa čipovima, izvestio je pre nekoliko dana šef kineskog ogranka te kompanije.
S druge strane, Porše je uspeo da proda osam posto više automobila, a prodaja Bentlija je skočila neverovatnih 43%, dodao je čelnik VW China, napominjući da je celo kinesko tržište poraslo četiri posto.
Ističe i da je 2021. bila "prilično teška godina", te da u 2022. žele da porastu 15 procenata.
(Telegraf Biznis)