Luksuzna vozila ne osećaju krizu sa čipovima: Bentli oborio rekord, BMW ostaje na vrhu

"Nedostatak čipova na nas gotovo da i ne utiče", rekao je šef prodaje u kompaniji "Bentli Motors Ltd.", koja je u vlasništvu nemačkog proizvođača automobila Folksvagen AG

BMW M5 / Foto: Pixabay

Brendovi luksuznih automobila kao što su Rols-Rojs, Bentli, Porše i BMW prijavili su rekordnu prodaju, zahvaljujući kupcima koji su žudeli da ih poseduju, ali i proizvođačima koji su se usmerili na svoje najprofitabilnije modele, usled nestašice čipova.

Pošto su međunarodna putovanja bila zaustavljena tokom većeg dela pandemije, mlada generacija potrošača luksuznih automobila je prošle godine krenula u kupovinu. U međuvremenu, proizvođači koji se suočavaju sa nedostatkom poluprovodnika dali su prioritet određenim modelima.

- Nedostatak čipova na nas gotovo da i ne utiče - rekao je šef prodaje u kompaniji "Bentli Motors Ltd.", koja je u vlasništvu nemačkog proizvođača automobila Folksvagen AG.

Dodaje i da je proces u VW grupi veoma centralizovan, a jedan od elemenata za odlučivanje o alokaciji je margina profitabilnosti.

- Iz te perspektive imamo prioritet, tako da smo uspeli da nabavimo sve čipove koji su nam bili potrebni - rekao je u nastavku. I drugi tipovi proizvođača koji se suočavaju sa nedostatkom čipova i drugih komponenti dali su prioritet skupljim proizvodima, iz sličnih razloga, što potrošačima otežava da pronađu jeftinije alternative.

Bentli je prošle godine prodao 14.659 automobila, što je povećanje od 31% u odnosu na prethodnu godinu i rekord za kompaniju. Porše, takođe u vlasništvu VW-a, prodao je 301.915 automobila, što je povećanje od 11% širom sveta. Oba brenda su zabeležila rast u SAD, Evropi i Kini.

Foto: Bentley Motors

Poređenja radi, Folksvagenov istoimeni brend, i njegov najveći biznis po jedinici prodaje, borio se tokom cele godine da zadrži svoje fabrike u radu zbog nedostatka čipova.

Kao rezultat toga, prodaja je pala za 8,1% na 4,9 miliona vozila širom sveta. Prodaja u Kini, najvećem pojedinačnom tržištu tog brenda, opala je za 14,8%. Kombinovane performanse VW-a odražavaju performanse drugih proizvođača na masovnom tržištu: dok su konvencionalne limuzine, hečbek i karavani posustajali, sportska terenska vozila i nova električna vozila ostvarili su veliki uspeh.

U SAD, BMW je podigao prodaju za 21%, kao najprodavaniji luksuzni brend treću godinu zaredom, prodavši 336.644 vozila.

Video: Otkazano na desetine letova zbog omikron soja

(Telegraf Biznis)