Sve pare daju za luksuz: Srednja klasa raste, prosečan dohodak još uvek veći od inflacije
Prodaja luksuzne robe za ličnu upotrebu u kontinentalnoj Kini porasla je 36 posto
Kinezi troše sve više novca na luksuznu robu u svojoj domovini, jer zbog ograničenja uvedenih zbog pandemije, ne mogu da putuju u inostranstvo.
Podatke je objavila konsultantska kuća "Bain & Company", u svom godišnjem izveštaju o sektoru luksuza.
Prodaja luksuzne robe za ličnu upotrebu u kontinentalnoj Kini porasla je 36 posto na 471 milijardu juana ili 73,59 milijardi dolara u 2021, u odnosu na prethodnu godinu. To je, kako se navodi, duplo više iznad 234 milijarde juana ili 36,96 milijardi dolara, potrošenih na luksuznu robu u 2019.
Rast prodaje luksuzne robe je suprotan trendu ukupnog pada kineske maloprodaje od početka pandemije 2020, prenosi CNBC, i dodaje da aktuelni podaci takođe reflektuju rast kineskog domaceg tržišta kao destinacije za internacionalne brendove.
Udeo kontinentalne Kine na globalnom tržištu luksuza porastao je na oko 21 posto u 2021, sa otprilike 20 procenata u 2020. godini, prema računici pomenute kompanije. "Predviđamo da će se ovaj trend nastaviti i da će Kina biti na putu da postane najveće svetsko tržište luksuzne robe do 2025.", kažu.
Dodaju da je Kina i dalje najbolja potrošačka priča na svetu, jer njena srednja klasa raste. "Prosečan porast raspoloživog dohotka u Kini još uvek je veći od inflacije".
Prodaja brendirane kožne galanterije porasla je za oko 60 odsto i bila je najbrže rastuća kategorija, praćena rastom od oko 40 odsto u sektoru mode. Glavni pokretač rasta kineskog tržišta luksuza je bila ekspanzija bescarinskih prodavnica u Hajnanu, ostrvskoj provinciji u južnoj Kini.
Tamo je prodaja luksuzne robe skočila 85% u 2021, na godišnjem nivou, dostižući 60 milijardi juana (oko 9,5 milijardi dolara), nakon uzleta od 122 odsto godišnje u 2020. Kompanija navodi i da je broj bescarinskih prodavnica u toj provinciji lani činio 13 posto ukupnog tržišta luksuzne robe u kontinentalnoj Kini, u odnosu na 9,0 procenata iz 2020. godine.
Globalna potrošnja stanovništva na luksuznu robu dostigla je prošle godine 320,6 milijardi dolara, oporavljajući se od pada u 2020. i premašila je nivoe prodaje luksuznih proizvoda iz 2019. godine, kada je iznosila 318,4 milijarde dolara, prema procenama "Bain & Company".
(Telegraf Biznis)