Tesla povlači više od 50.000 vozila: Ova softverska funkcija je sporna, a tiče se bezbednosti
Nacionalni regulator NHTSA smatra da je funkcija "zaustavljanja" u softveru kompanije Ilona Maska za "potpunu autonomnu vožnju" - nesigurna
Proizvođač električnih automobila, Tesla, planira da povuče svih 53.822 vozila sa funkcijom "potpune autonomne vožnje", jer se ne zaustavljaju uvek na raskrsnicama pod određenim uslovima.
Ovaj potez će uticati na modele S, X, 3 i Y, koji su opremljeni kompanijskim softverom Full Self-Driving Beta (FSD Beta), prema Nacionalnoj administraciji za bezbednost saobraćaja na putevima (NHTSA).
Agencija je saopštila da je funkcija asistencije dovela do toga da se automobili povremeno zaustavljaju, umesto da se potpuno zaustavljaju na raskrsnicama, što predstavlja bezbednosni rizik, piše RT.
Američki gigant Tesla je pristao da onemogući ovu funkciju nakon sastanaka sa predstavnicima NHTSA prošlog meseca. Funkcija zaustavljanja ili rolling stops će biti uklonjena iz programa, kao deo ažuriranja softvera, koje je planirano za onlajn objavljivanje kasnije u februaru.
Funkcija nije kvar - FSD Beta je bio u stanju da polako prolazi pored znakova zaustavljanja, od objavljivanja prve verzije u oktobru 2020. Aktiviran je samo u situacijama dobre vidljivosti, bez automobila, biciklista ili pešaka u pokretu.
"Nije bilo bezbednosnih problema sa funkcijom zaustavljanja", napisao je na Tviteru izvršni direktor Tesle, Ilon Mask, i dodao: "Auto je jednostavno usporio na dve milje po satu, i nastavio napred, ako je dobra preglednost, bez automobila ili pešaka".
Kompanija navodi da nije upoznata sa bilo kakvim potraživanjima u vezi sa garancijom, udesima, povredama ili smrtnim slučajevima, uzrokovanim ovom funkcijom. Tesla je, navodi se, oduvek insistirala na tome da njena funkcija "potpune autonomne vožnje" zahteva da vozač (čovek) bude spreman da preuzme kontrolu nad vozilom u bilo kom trenutku.
Tesla je, inače, već opozvala skoro 12.000 vozila u SAD prošlog novembra, zbog greške u komunikaciji koja bi mogla da izazove lažno upozorenje na sudar ili neočekivano aktiviranje kočnice u nuždi.
Prošle nedelje, NHTSA je takođe zatražila dodatne informacije u okviru istrage o Teslinoj odluci da omogući putnicima da igraju video igrice na prednjem centralnom ekranu osetljivom na dodir, što bi, navodno, moglo da odvuče pažnju vozača.
(Telegraf Biznis)