Kreće modernizacija pruge i ka jugu: Potpisan ugovor za tunel između Stalaća i Đunisa

Ugovorom je obuhvaćena i izgradnja tri evakuaciona tunela ukupne dužine oko 1,4 kilometra

Foto: Pixabay.com

"Infrastruktura železnice Srbije" potpisala je ugovor za izradu projekta i izvođenje radova na izgradnji tunela broj 4, na deonici niške pruge Stalać - Đunis, sa kompanijom "China Railway 21 st bureau group - Ogranak Beograd", kao nosiocem posla u zajedničkoj ponudi sa većim brojem firmi.

U ime "Infrastrukture železnice Srbije", kao investitora projekta, ugovor je potpisao generalni direktor Nebojša Šurlan. Pored nosioca posla, u zajedničkoj ponudi u realizaciji ovog projekat učestvuju i sledeće kompanije: N-ING Beograd, Extra – Auto Transport Vrbas, Fakultet tehničkih nauka Novi Sad, MC Transport design and simulation Beograd, China Railway design corporation Serbia - Ogranak Beograd i Makspro Zemun.

Ugovorom je predviđeno projektovanje i izgradnja tunela broj 4 za dvokolosečni železnički saobraćaj između Stalaća i Đunisa, dužine oko 3,3 kilometra, na deonici međunarodnog železničkog Koridora 10 između Beograda i Niša.

Pored ovog tunela, ugovorom je obuhvaćena i izgradnja tri evakuaciona tunela ukupne dužine oko 1,4 kilometra, kao i dva pristupna puta ukupne dužine oko 1,7 kilometar. Na ovaj način počinje i modernizacija pruge od Beograda do Niša, na međunarodnom železničkom Koridoru 10 kroz Srbiju. Vrednost ugovora za projektovanje i izgradnju ovog tunela je 40,8 miliona evra (bez PDV-a).

Sredstva su obezbeđena iz budžeta Srbije.

Ugovor je potpisan nakon sprovedene javne nabavke, koja je bila raspisana 30. oktobra 2021. godine i realizovane celokupne tenderske procedure. Ovim radovima nisu obuhvaćeni koloseci, elektrifikacija, signalizacija i telekomunikacije.

Predviđeni rok za projektovanje i izgradnju tunela je 912 dana, odnosno oko dve i po godine od uvođenja izvođača radova u posao, a očekuje se da radovi na gradilištu počnu sredinom 2022. godine. Projektovanje i izgradnja tunela broj 4 na pruzi Stalać - Đunis, samo je prvi deo projekta modernizacije ove deonice pruge na međunarodnom železničkom Koridoru 10 između Beograda i Niša.

Drugi deo predstavljaju radovi koji obuhvataju rekonstrukciju i modernizaciju postojeće železničke pruge, izgradnju drugog koloseka na deonici Stalać - Đunis, kao i izgradnju još četiri tunela kroz klisuru (tuneli broj 1, 2, 3 i 5).

Raspisivanje tendera za ovaj drugi lot projekta očekuje se sredinom 2022. godine.

Postojeća pruga Stalać - Đunis duga je oko 17,7 kilometara i predstavlja jedinu jednokolosečnu deonicu na delu međunarodnog železničkog Koridora 10 između Beograda i Niša. Tom prugom danas prosečno dnevno saobraća 35-40 putničkih i teretnih vozova.

Video: Početak izgradnje brze saobraćajnice: Za godinu i po od Beograda do Šapca za 45 minuta

(Telegraf Biznis)