Jedan srk kafe, prošao čitav gradić: Brzina voza "Soko" pomutila nam je i pojam o geografiji, sve je kao avion

U Beogradu je gužva bila već rano ujutro - nikada nismo videli užurbaniji Prokop

"Ovaj baš ima kubika, je l' staje na Limanu? Tata bolje vozi, ali nema veze, ja bih sad skrenuo malo levo".

Tako se jedan tata šalio sa svojom decom u vagonu prve klase prepunom putnika na liniji Novi Sad - Beograd, a onda su krajolici počeli da se menjaju brže nego što su misli mogle da ih "pohvataju" i povežu sa geografijom.

"Vidi, sine, more", rekao je taj isti tata kada smo stigli u Beograd i usporili pred ulazak u stanicu Prokop - bio je to pogled na Most na Adi.

Naši reporteri provozali su se prvog dana brzim vozom "Soko" na relaciji Beograd - Novi Sad i natrag, a ovog tatu slušali smo kako dečicu zabavlja u našem povratku, a njihovom odlasku. Oni su planirali kuda će da se prošetaju, a mi smo našu šetnju Novim Sadom već završili.

Brže nego od Slavije do Ušća "preleteli" smo od Beograda do Novog Sada, pa je bilo vremena za prepodnevnu šetnju, nešto raniji ručak i povratak obavezama u Beograd već u pola jedan.

U putu nismo stigli da popijemo ni kafu kako treba, već smo videli Dunav koji se plavio sa desne strane, a ubrzo smo završili na novosadskom Žeželjevom mostu.

Osećaj je zaista kao da ste u avionu - ne samo po enterijeru koji neodoljivo podseća na avionsku kabinu, već i po brzini putovanja. Kada smo krenuli, očas posla stigli smo do Bežanijskog tunela, a onda su se naselja samo ređala u daljini. Dok smo se okrenuli, spustili do kafe bara, već smo ušli u drugi tunel - Čortanovci. Veliki vijadukt gotovo da se iz voza i ne vidi, jer tek kada shvatite da ste na visini, ovu deonicu ste prošli i pred vama je panorama Karlovaca, kojoj prethodi samo plavetnilo Dunava s druge strane. A tada je već vreme da popijete onaj poslednji srk kafe i da se pripremite za izlazak.

U Beogradu je gužva bila već rano ujutro - nikada nismo videli užurbaniji Prokop. Automati za prodaju karata prepodne nisu radili u Beogradu, a ljudi su stajali u redovima na šalterima. Svi su imali i neko pitanje - kad voz ide, gde staje... Pred sam ulazak ljudi su zbunjeno gledali u vrata - koja su njihova "kola" odnosno vagon (postoji četiri) i da li treba da se jave "stjuardesi", kako su svi zvali kondukterku. Lepa kondukterka ljubazno je upućivala ljude na kola u koja treba da uđu i objasnila da li se voze "dole" ili na spratu.

Kako uđete u voz pred vama je više puteva - levo ili desno, kao i gore. Sve izgleda kao "džambo džet" a neki ljudi tragali su za svojim mestima, ili pak birali da se ipak voze "unapred", a ne "unazad". Naravno, u tom pregrupisanju niko nije ostao bez mesta.

Kartu je moguće kupiti samo na šalterima, automatima ili onlajn, a u vozu to nije moguće. Jedan putnik nažalost morao je sa svojom kucom da sačeka sledeći voz...

A mi smo krenuli. Komentari su bili "Ne čuje se ništa". I zaista - nema onog klaj-klaj, kako bi rekle putnice Nataša i Ivanka, koje smo srele u prizemnom delu voza dok su pozirale za fotografisanje. Nema vibracija, treskanja, a brzinu od 200 na sat gotovo da ne osećate. Jedino smo u tunelu Čortanovci osetili blag pritisak u ušima, verovatno zbog nagiba terena.

- Mi smo sestre, krenule smo da se provozamo i prošetamo Novim Sadom. Ovo je odlično, vožnja je sjajna, Beograđani treba da idu u Novi Sad i obrnuto, neki nisu išli godinama, pa i decenijama - pričaju ove ljupke dame.

Kako kažu, vožnja zaista liči na let avionom, ali njima to godi, jer one vole da putuju samo avionom i vozom - autobusi i automobili im nisu zanimljivi.

A ono "klackanje" možda malo i nedostaje.

- Ne čuje se ono "klac-klac", možda to fali. Lepe su stjuardese - pričaju, a kondukterke ih ispravljaju da one ipak nisu stjuardese.

Dragan Palić takođe je rado zastao da porazgovara s nama.

- Idem za Novi Sad, ovo će da bude luda i nezaboravna vožnja za moj život. Svuda sam se vozio i u brodu i u avionu, ali ovo me je oduševilo. U Novom Sadu ću da idem na kaficu, malo na ručak i onda se vraćam. Sigurno nisam bio deset godina - priča nam ovaj Beograđanin poreklom s Kosova.

Video: Veseli Dragan oduševljen čudom na šinama: Luda i nezaboravna vožnja

Osim kondukera tu su i konobari.

- Da li je sve u redu. Hoćete li kafu? Espreso je 120 dinara, kapućino 150. Sad ću odmah da vam donesem... - ljubazno je govorio čovek koji se zaista može nazvati "stjuart".

Za njim prolazi čistačica i skuplja prazne čaše - sve je perfektno čisto i uredno.

Novosđani su se susreli sa Beograđanima na peronu po pristanku voza.

"E'o ga voz, batice, vidiš", čuo se vojvođanski naglasak. A onda, red za ulazak u suprotnom smeru.

U Novom Sadu automati za karte su radili, ali su redovi na šalteru bili kao u najsrećnije vreme jugoslovenskih železnica.

Stanica je obnovljena i "umivena", a u čekaonicama postoje i fotelje - pravi dvosedi.

Vratili smo se jednako brzo, jedino je voz zastao pred sam Prokop.

Ono što je ljude zbunjivalo je stanica Novi Beograd, koja se uredno najavljuje na razglasu i displejima, ali zbog završnih radova garniture ipak ne primaju i ne iskrcavaju putnike na ovoj stanici.

Vremeplov na Prokopu

Dok smo čekali da se ukrcamo u voz za Novi Sad, stigao je barski voz sa starim vagonima. Potpuni kontrast na dva susedna perona, vremeplov i istorija železnice u jednoj slici.

Pravi ljubitelji rado bi se vozili i starim "klasama" sa kupeima, ali danas su sve oči bile uprte u "Sokola".

Do kraja aprila karta košta 300 dinara po smeru

U promotivnom periodu od 19. marta do 30. aprila 2022. godine, u brzim, elektromotornim dabldeker Inter City vozovima„Soko“, kao i u Regio vozovima, cena vozne karte, u jednom smeru, za 1. i 2. razred, na relaciji od Beograda do Novog Sada, iznosiće 300 dinara. Deca do 6 godina za koje se ne zahteva posebno mesto za sedenje, prevoziće se besplatno.

U Inter City vozu se ne vrši izdavanje voznih karata, već samo kontrola validnosti putem mobilnih terminala i prodaja karata za bicikle i prekomerni ručni prtljag. Putnicima nije dozvoljen ulazak u voz bez vozne karte.

Foto: Mateja Beljan

U Regio vozovima (koji staju i  na usputnim stanicama) vozopratno osoblje će ispostavljati vozne karte po cenama sa blagajne.

Inter City vozovi iz stanice Beograd Centar za Novi Sad polaziće u 5.55, 7.34, 10.05, 14.05, 16.30, 18.03 i 20.05 časova, dok će Regio vozovi polaziti u 6.00, 7.00, 9.03, 11.00, 13.00, 15.15, 17.03, 19.10 i 22.20 časova.

Inter City vozovi iz Novog Sada polaziće u 7.04, 8.30, 12.01,16.04, 17.45, 20.01 i 22.02 časova, dok će Regio vozovi polaziti u 5.28, 7.46, 9.02, 11.01, 13.00, 15.17, 17.03, 19.16 i 21.01 časova.

Zbog nastavka radova u stanici Novi Beograd, vozovi u ovoj stanici se trenutno neće zaustavljati.

Video: Vožnja brzim vozom do Novog Sada

(Telegraf.rs)