"Kupovinom Čuvarkuća čuva se srpska privreda": Kreću akcije u prodavnicama širom zemlje

Kako navode iz PKS, to ima poseban značaj sada, u uslovima globlne krize sa kojom se svet suočava zbog situacije u Ukrajini

Foto: Nikola Đorđević

Privredna komora Srbije (PKS) pokrenula je novu promotivnu akciju kupovine proizvoda označenih žigom Čuvarkuća - u sedam trgovinskih lanaca širom naše zemlje.

Cilj je, kako navode, podizanje svesti potrošača o prednostima i značaju kupovine domaćih proizvoda za jačanje srpske privrede. Biće organizovano više od 150 promotivnih akcija u prodavnicama Deleza, Merkatora, Univereksporta, DIS-a, Vera, LIDL-a, kao i kompanijama članicama Domaćeg trgovačkog lanca (DTL), saopšteno je iz PKS.

Žarko Malinović, sekretar Udruženja za trgovinu PKS, istakao je danas da je važno da u domaćim trgovinama građani kupuju proizvode koji su napravljeni u Srbiji jer se time čuva srpska ekonomija što ima poseban značaj u uslovima globlne krize sa kojom se svet suočava zbog situacije u Ukrajini.

- Zahvaljujući domaćim proizvođačima i trgovcima imamo dobro snabdeveno tržište u veoma izazovnom trenutku za ceo svet - poručio je Malinović nakon obilaska PerSu Vojvođanka marketa u Beogradu i naveo da gotovo 900 domaćih proizvoda nose žig Čuvarkuće.

Kupovinom Čuvarkuća, dodaje, u državnom budžetu ostaje više sredstava koja se zatim investiraju u infrastrukturu, obrazovanje, zdravstvo... Potrošači koji u 150 prodavnica kupe tri i više proizvoda sa ovim žigom - na poklon dobiju pamučni ceger, proizveden u Srbiji, što je, prema rečima Malinovića, važno jer se na taj način dodatno smanjuje upotreba plastičnih kesa i štiti životna sredina.

Obrad Popović, direktor Domaćeg trgovačkog lanca (DTL), čiji je PerSu član, kaže da je danas, više nego ikada, važno da se podrži domaća proizvodnja i trgovci. "Naša osnovna misija je da podržavamo male proizvođače i omogućimo im da zauzmu svoje mesto na policama", istakao je Popović i naveo da 14 članica DTL-a ima gotovo 700 objekata u Srbiji.

Darko Bjeloglav, osnivač kompanije BB Trejd, u čijem sastavu posluju domaći marketi PerSu, kaže da intenzivno sarađuju sa malim lokalnim proizvođačima koje poziva da apliciraju za žig Čuvarkuća.

- Osnovni cilj je da podržimo lokalnu privredu jer od domaće privrede ostaje dobit koja se kasnije raspoređuje na celo društvo - rekao je Bjeloglav navodeći da PerSu marketi uglavnom posluju na području Vojvodine ali da će do kraja godine, pored postojećih, u Beogradu biti otvoreno još pet marketa.

Video: Soko spreman za prvu vožnju sa putnicima do Novog Sada

(Telegraf Biznis)