Kineski modni brend vredniji od Zare i H&M zajedno
Radi po narudžbi, što znači da se odevni predmeti prodaju u malim serijama
Vrednost kontroverzne kineske modne kompanije Shein procenjena je na 100 milijardi dolara nakon nedavne runde finansiranja.
To čini ovog internet prodavca vrednijim od H&M-a i Zare zajedno. Osnovan 2008. godine, Shein je poznat po prodaji jeftine odeće i drugih predmeta, s više od 2.000 novih stilova koji se dodaju dnevno. Radi po narudžbi, što znači da se odevni predmeti prodaju u malim serijama i masovno se proizvode samo ako postanu hitovi.
Prošle godine je pretekao Amazon i postao prva aplikacija za kupovinu u SAD-u. Prema izveštaju Earnest Researcha, postao je i najveći trgovac brze mode u SAD-u po prodaji u junu, nadmašivši gigante kakvi su H&M, Zara i Forever 21.
Međutim, brz rast firme nije prošao bez kontroverzi. Osim uticaja na okolinu koji je povezan s brzom modom, Shein je optuživan i za krađu dizajna, kao i za loš kvalitet odeće.
(Telegraf Biznis)