Momirović o rekonstrukciji pruge Beograd - Bar i kamenovanju voza "Soko"

Momirović je dodao da će u naredna dva meseca biti završena projektna dokumentacija i naglasio da je pruga Beograd-Bar ključna za zapadnu Srbiju i "ključna veza Srbije sa Crnom Gorom"

Foto: Marko Jovanović

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović izjavio je da je u završnoj fazi izrada projektne dokumentacije za rekonstrukciju pruge Beograd - Bar, a pre svega deonice od Valjeva do Vrbnice.

Momirović je kazao da je taj projekat posebno značajan za Priboj i sva mesta južno od Užica koja su, kako kaže, tradicionalno povezana sa prugom Beograd-Bar.

Naveo je da je Srbija "otvorila tu priču" sa crnogorskim partnerima i ocenio da luka Bar ne može da opstane bez srpske privrede.

- Ako napravimo kvalitetnu železničku infrastrukturu kojom će se do mora voziti šest sati najkvalitetnijim vozovima, napravili smo ogroman iskorak u saobraćajnoj komunikaciji ne samo u Srbiji, već na Balkanu - rekao je Momirović za Tanjug.

Dodao je da će u naredna dva meseca biti završena projektna dokumentacija i naglasio da se neće odustati od tog projekta jer je, kako kaže, pruga Beograd-Bar ključna za zapadnu Srbiju i "ključna veza Srbije sa Crnom Gorom".

Momirović je istakao da se ulaže više od tri miliona evra u rekonstrukciju većeg broja stanica i da je već rekonstruisana pruga do Valjeva na brzinu od 120 km/h, a koja od puštanja u saobracaj 1973. godine, kako kaže, nikada nije obnovljena.

- Sa rekonstrukcijama koje smo do sada uradili, do Užica sada putujemo 3 sata i 15 minuta, dok se pre 10 godina putovalo osam sati. Do Valjeva se stiže za malo vise od sat vremena, a do Kosjerića za malo manje od dva sata -  rekao je Momirović.

Na pitanje o radovima na obilaznici Straževica - Bubanj Potok, Momirović je rekao da je to najfrekvetniji deo na saobraćajnom mapi Srbije kada je reč o teretnom saobraćaju. Naveo je da je gradnja obilaznice oko Beograda počela 1989. godine i da decenijama vlade nisu mogle da je završe, ali da je 2018. godine država ponovo pokrenula i odlučno krenula u realizaciju tog projekta.

Momirović je rekao da je završen sektor 4 - osam kilometara, a da se završava i sektor 5 - oko 4 km sa tunelom Straževica.

- Ostaje samo jedna deonica da taj deo obilaznice oko Beograda, u projektnom i građevinskom smislu pošaljemo u istoriju jer moramo da izmestimo teretni saobraćaj iz Beogarada i da omogućimo brzu sapbraćajnu komunikaciju kar-go saobraćaju - rekao je Momirović.

Govoreći o rokovima za završetak radova, ministar je rekao da je bilo nekoliko sela na deonici auto-puta i da je u proteklih godinu dana iseljeno više od 500 ljudi sa tog prostora.

- Ovaj projekat kasni više od 30 godina, ali ako pričamo o kašnjenu od dva ili tri meseca, to nije kašnjenje, onda je na vreme. Ovo su veliki projekti koje nismo realizovali proteklih decenija i teško je pogoditi dan - rekao je Momirović.

"Mnogo uloženo, građani da čuvaju imovinu Srbije"

Momirović je apelovao, povodom kamenovanja brzog voza "Soko" u Kamendinu, da građani čuvaju imovinu Srbije jer je, kako kaže, to njihova imovina i istakao da je država mnogo investirala u prugu i vozove.

Momirović je rekao da se ne može tako odnositi prema "narodnoj imovini" i da vozovi pripadaju svim građanima Srbije, a da su karte koje plaćaju investicija u održavanje pruge i vozova

- Ovo je neprijatna informacija, nije prvi put, dešavalo se da se runira u Beovoz, da se ruiniraju autobusi. Nismo toliko bogata zemlja da bismo to sebi smeli da dozvolimo. Ulažemo ogroman napor da bismo održali niske cene karata, a onda dobijemo ovakve informacije - rekao je Momirović za Tanjug.

Ponovio je da je neistinita vest da se brzi voz "Soko" zapalio i objasnio da je na jednom od 64 dnevna polaska na relaciji Beograd - Novi Sad, umesto voza "Soko" ubačen voz niže klase.

- U pitanju je trivijalnost od koje je napravljena "bajka" sa požarom, vatrogascima... Voz je imao kašnjenje od šest minuta, to ne sme da se dešava i to ne opravdam, moramo da radimo na komunikaciji i na mnogim drugim stvarima - rekao je Momirović.

Naveo je da se za dva meseca vozom na relaciji Beograd-Novi Sad prevezlo više od 300.000 putnika i dodao da je to "neverovatan uspeh".

Govoreći o novom cenovniku, rekao je da će od 1. juna vozna karta koštati 400 dinara i da je želja da se održi kontinuiutet i da se ljudi vrate u vozove.

Momirović je kazao da su za radnike koji putuju vozom napravljene mesečne karte i naveo da će, na primer, mesečna karta od Novog Beograda do Stare Pazove koštati 4.030 dinara, a od Batajnice do Prokopa 2.600 dinara.

- Želimo da podržimo radnike, da ljudi osete benefite saobraćajne infrastrukture i na lokalnom nivou - rekao je ministar.

Dodao je da će u narednom periodu biti uvedeni i posebni paketi za studente i penzionere.

Apelovao je da se karte kupuju online navodeći da tako ostvaruju popust od pet odsto, a da se druge strane, rasterećuju šalteri.

Momirović je rekao da je deonica pruge Beograd-Novi Sad najmodernija železnicka infrastruktura u istočnoj Evropi i naglasio da će se tako i nastaviti i da će biti spojeni Niš i Beograd, a Novi Sad i Subotica sa Budimpestom.

"Funkcija nije vazža, biće mi čast da nastavim posao"

Momirović je izjavio da nije važno da li će imati funkciju u novoj vladi, već da se održi politika koju je postavio predsednik Aleksandar Vučić, a koja, kako kaže, pravi neverovatne promene u Srbiji.

- Ako budemo radili kao prethodnih godina, hrabro, odlučno i bez kompromisa kada su u pitanju interesi Srbije, onda će mi biti čast i zadovoljstvo da nastavim da radim svoj posao  -rekao je Momirović za Tanjug, odgovarajući na pitanje kakva su njegova očekivanja i da li vidi sebe u novoj vladi.

Istakao je da je za njega velika čast što je bio član vlade i što je učestvovao u realizaciji projekata koje je pokrenuo predsednik Vučić.

Foto: Tanjug/Tara Radovanović

Momirović je naveo da su se u vladi okupili oko Vučića koji, kako kaže, uživa najveće poverenje građana Srbije i naglasio da je Vučić taj koji će dati poverenje predsedniku vlade i ostalim ministrima.

- Apelujem na ostale kolege da imaju to na umu kada promovišu sebe na direktan ili manje direktan način - rekao je Momirović.

Naglasio je da je interes Srbije na prvom mestu i da je "ulog" mnogo veći od pozicije ministra ocenivši da je Srbija u najtežem položaju od Drugog svetskog rata i da je jedina zemlja u Evropi koja ima nezavisnu politiku i koja nije uvela sankcije Rusiji.

- Važna je politika, hrabrost, odlučnost, beskompromisnost, da ne budemo vlada koja pravi kalkulacije i razmišlja o dnevnopolitičkim temama, već da se hrabro suičimo sa izazovima kao u prethodnom periodu - zaključio je Momirović.

(Telegraf Biznis)