I Nemci počeli da varaju potrošače: Cene rastu, a gramaža manja, i to u popularnim marketima
Recimo, jedna pica u diskontu Peni poskupela je sa 2,49 na 2,99 evra, uz smanjenje gramaže sa 460 na 410 grama
Zaštitnik potrošača u Nemačkoj ukazuje na "skrivena poskupljenja", pošto se u sve više proizvoda - za istu cenu - nalazi sve manje sadržaja.
To je, inače, fenomen poznat kao "shrinkflation", o čemu je Telegraf Biznis više puta pisao. U pitanju je strategija koju kompanije koriste iz više razloga, a uglavnom kada nastupi inflacija.
Kod jeftinijih prehrambenih proizvoda, u nemačkim diskontima je nađeno više slučajeva "skrivenog poskupljenja" korišćenjem upravo ove taktike.
- Poslednjih nedelja dobili smo brojne žalbe - ističe institucija zaštitnika potrošača u Hamburgu. Kao primer naveli su, između ostalog, jagnjeći stek u lancu Aldi koji se prodaje za 6,99 evra, ali umesto doskorašnjih 400 grama, pakovanje sada ima svega 300 grama.
Jedna pica u diskontu Peni poskupela je sa 2,49 na 2,99 evra, uz smanjenje gramaže sa 460 na 410 grama.
"Poseban slučaj nam je prijavila jedna žena koja je kupovala u Lidlu, u vezi pojedinih vrsta toalet papira. Ostao je isti broj rolni u pakovanju, ali su smanjili svaki listić. Rezultat analize je da se prodaje oko 3m papira manje po rolni", navodi se u saopštenju.
Armin Valet iz Centrale za zaštitu potrošača kaže da su, usled rasta cena sirovina i energije, brojni proizvođači, posebno jeftinijih proizvoda, smanjili sadržaj kako bi zadržali nižu cenu.
(Telegraf Biznis)