U Austriji mesečna karta za prevoz košta manje od 2.500 dinara: Španci daju 100% popusta za voz
Saopštenje je stiglo prošle nedelje, nakon odluke španske koalicione vlade da građanima olakša svakodnevicu usled rastućih troškova života
Proletos su u Nemačkoj najavljeni popusti u okviru železničke kompanije Dojče Ban, shodno kojima karta košta samo 9 evra na mesečnom nivou, u junu, julu i avgustu, gde god da putujete unutar te zemlje.
Španija je otišla i korak dalje: zbog rastućih troškova života, Zemlja flamenka počev od septembra 2022. pa do kraja godine - nudi besplatan železnički prevoz.
Da bi se uhvatila u koštac sa finansijskom krizom, vlada Španije primenjuje 100% popusta na rute koje povezuju prigradska naselja sa centralnim zonama, kao i na destinacije koje su relativno blizu (udaljene manje od 300 km).
Gardijan piše kako je Španija krenula da radi punom parom, tamo gde su mnoge zemlje zakazale, aludirajući na šemu koja podrazumeva da neka putovanja vozom budu potpuno besplatna.
Saopštenje je stiglo prošle nedelje, kada je španska koaliciona vlada, predvođena socijalistima, objavila da će putovanje kroz određene delove državne železničke mreže, Renfe, biti besplatno od 1. septembra do kraja godine.
Novi aranžman na Renfe rutama je "dodatak" politici objavljenoj prošlog meseca, kada je centralna vlada dogovorila popust od 30% na sav javni prevoz, uključujući metro, autobuse i tramvaje.
Gardijan dalje u tekstu pominje Nemačku, ali i Austriju.
Austrija je, naime, lansirala Klimaticket krajem 2021, program osmišljen da podstakne ljude da ostave automobile po strani. Šema se pokazala izuzetno popularnom, a veb stranica ja maltene "oborena" usled broja poseta, kada su karte puštene u prodaju. Godišnja karta, po ceni od 1.095 evra, košta samo 21 evro nedeljno ili 3 evra dnevno.
U međuvremenu, Britance trese ozbiljna kriza, što se odražava i na cene karata. U februaru je najavljeno da će cene karata za železnicu u Engleskoj i Velsu porasti u proseku za 3,8%. Railfuture, nezavisna organizacija koja nastoji da reformiše železnicu, sugeriše da će godišnji putni troškovi putnika delovati nepremostivo, dok cene karata budu rasle.
(Telegraf Biznis)