Predsednik danas iz Šapca: "Kriv sam što smo ispustili Jadar, Loznica bi bila 5 puta razvijenija"
Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na auto-putu Ruma – Šabac i brzoj saobraćajnici Šabac – Loznica zaključen je 19. novembra 2019.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić danas je posetio Šabac, gde je prisustvovao spajanju mosta preko Save (deonica 2), u okviru projekta izgradnje auto-puta Ruma – Šabac i brze saobraćajnice Šabac – Loznica.
Sa njim je danas u Šapcu bio i ministar građevine, Tomislav Momirović, kao i Aleksandar Antić, direktor Koridora Srbije. Kako je najavljeno, pomenuti potez bi trebalo da bude gotov do septembra sledeće godine.
Podsećamo, planirana dužina mosta preko Save je 1.361 metar, biće fundiran na 371 šipu, sa ukupno 45 naglavnih greda i 47 stubova.
- Teško je, cene građevinskog materijala su otišle u nebesa. Cene cementa, gvožđa... Ali ljudi, mi ćemo uskoro od Beograda do Šapca moći da stignemo za 40 minuta - rekao je predsednik.
Kaže da je na redu Loznica, tako da će onda Beograd potpuno biti spojen sa Podrinjem.
- Kineski Mint bi trebalo da zaposli do 2.000 ljudi ovde u Šapcu. Mint i Adijent su već promenili krvnu sliku Loznice, iako sam ja kriv i napravio sam najveću grešku što sam dopustio da ulica vodi politiku u Srbiju i što smo odustali projekta Jadar. To je mogla da bude razvojna bomba za celo Podrinje, Loznica je mogla da baca pare iz budžeta, da žive pet puta bolje nego danas. Ali, sam sam kriv što sam podlegao pritiscima - kazao je Vučić.
- Mi ćemo put Ruma - Šabac završiti za nešto više od godinu dana i to je velika stvar za NS, Beograd, ali i celu Mačvu, Podrinje... - dodao je u nastavku. Kaže da će svakako i do Loznice za neke dve godine i tri, četiri meseca biti gotova brza saobraćajnica.
Nakon toga, kaže, sledi veoma važan Fruškogorski koridor, sa tunelima i mostovima. Ovaj deo auto-puta je, kaže, skroz finansiran iz budžeta Republike Srbije, bez opterećenja javnog duga.
- Struja je danas već 461 evro po megavat-satu, gas je otišao na gotovo 1.700, jedino je nafta pala na 102 dolara... Rastu cene energenata, i svega ostalog automatski - istakao je.
Glavni raspon između stubova S6 i S7, na osnovu dimenzija plovidbenog puta, iznosi 155 metara, što predstavlja najveći i najzahtevniji raspon za izvođenje.
Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na auto-putu Ruma – Šabac i brzoj saobraćajnici Šabac – Loznica zaključen je 19. novembra 2019. Ukupna dužina te saobraćajnice je 77 km, a planirana je izgradnja ukupno 56 objekta od čega 54 mosta i dve petlje.
(Telegraf Biznis)