"Mora da se razluči šta je smeštaj kod domaćina, a šta biznis s nekretninama": U planu bitne izmene
Jedan od gorućih problema u hrvatskom turizmu je izbegavanje PDV-a i tzv. "dovijanje" među iznajmljivačima smeštaja
Hrvatska ministarka turizma i sporta, Nikolina Brnjac, planira da uvrsti u sistem dve ključne mere koje bi izmenile uslove o kategorizaciji privatnog smeštaja i propise koji uređuju poreski sistem i poresko planiranje.
Kako saznaje Poslovni dnevnik, Brnjac time želi da se porodični smeštaj odvoji od biznisa rentiranja, i o tome danima javno priča, povodom donošenja nove Strategije turizma do 2030. godine.
Zasad se, međutim, iz hrvatskog Ministarstva turizma ne mogu saznati konkretni detalji akcije, koju pomno prate hiljade privatnih iznajmljivača prostora, ali i oni koji čekaju da se konačno napravi red u toj vrsti biznisa. Takođe, uz ove dve mere plan je da se turističkim zajednicama pruži alat za ograničavanje otvaranja novih apartmana.
Naime, jedan od gorućih problema u hrvatskom turizmu je izbegavanje PDV-a i tzv. "dovijanje".
S obzirom na najave ministarke Brnjac, o uvođenju različitog tretmana preduzetnika unutar segmenta privatnog smeštaja, Poslovni dnevnik je ministarstvu uputio konkretna pitanja: pre svega, na koji način će se dva pomenuta segmenta izdavanja smeštaja razlikovati u smislu poreza, kao i ko će biti zadužen za kontrolu.
Brnjac je nedavno izjavila da je u Strategiji turizma do 2030. istaknuto kako se mora razlikovati iznajmljivanje kod domaćina i rentijerstvo, te da se to mora razlikovati ekonomskom politikom.
- Porodični/privatni smeštaj predstavlja 61 posto ponude, te raste najvećom prosečnom godišnjom stopom rasta (4,5 posto) u odnosu na ostale vrste smeštajnih kapaciteta. Kako bismo bolje upravljali, odnosno unapredili strukturu smeštajnih kapaciteta, namera je da se uvede razlikovanje između onoga što danas prepoznajemo kao "smeštaj u domaćinstvu" od rentijerstva i biznisa s nekretninama.
Kako kažu iz ministarstva, "cilj je da se redefinišu ekonomske politike vezane za poslovanje u turizmu, a fokus novih ekonomskih politika biće usmeren na povećanje konkurentnosti smeštaja više dodate vrednosti i onoga na područjima niže turističke razvijenosti, kao i na redefinisanje uslova pružanja ugostiteljskih usluga u domaćinstvu koji imaju značajniji doprinos celogodišnjem poslovanju".
(Telegraf Biznis)