Kako se vi hranite u toku dana? (ANKETA) Ova nacija živi na gricklicama, tržište broji milijarde dolara
Nezdrave navike Amerikanaca su "dobrodošle" kompanijama koje proizvode slatkiše i slaniše
Nije tajna da Amerikanci obožavaju grickalice i da su one, praktično, esencijalni deo njihovog plana ishrane u toku dana, ali... Dok takvim režimom ugrožavaju svoje zdravlje i zdrave navike, kompanije profitiraju.
Naime, prema pisanju CNN-a, ova nacija maltene može bez doručka, ručka i večere, ali ne i bez omiljenih slatkiša, čipseva i ostalih "đakonija".
Ljudi ne mogu da se zasite onih "obroka između", a kompanije koje proizvode takve proizvode vešto koriste ovu situaciju. Naime, veliki igrači izveštavaju da prodaja grickalica raste.
Neto prodaja kompanija kao što su Doritos, Cheetos, Ruffles, PopCorners, Smartfood i SunChips - duplirana je u drugom kvartalu 2022, dok je maloprodaja brenda Pirate's Booty porasla za oko 32%.
To je delimično zbog toga što grickalice postaju sve skuplje i zato što se ljudi vraćaju životu "van kuće", odnosno žele hranu koju mogu da jedu u pokretu. Ali, i same navike u ishrani su se promenile, konstatuje CNN.
Konzumenti sada primat daju grickalicama u odnosu na "tradicionalne" obroke.
Oko 64% potrošača širom sveta reklo je da radije jede nekoliko malih obroka tokom dana, umesto nekoliko velikih, prema istraživanju koje je sproveo Mondelez u 2021. To je skok sa 59% iz 2019. godine.
Oko 62% njih je prijavilo da su najmanje jedan obrok dnevno zamenili grickalicama. Američke prehrambene navike su menjale tokom godina, tako da ovo možda i nije veliko iznenađenje, a industrijska revolucija je uvela "šablon" koji podrazumeva tri obroka dnevno.
Tokom pandemije, velika promena u načinu rada miliona Amerikanaca otvorila je i nove kategorije grickalica - što je dobra vest za prodavce takvih proizvoda. Američko tržište grickalica poraslo je sa oko 116,6 milijardi dolara u 2017. na procenjenih 150,6 milijardi dolara u 2022, a predviđa se da će porasti na 169,6 milijardi dolara 2027. godine.
O tome svedoči istraživanje Euromonitor International-a, koje uključuje voćne grickalice, sladoled, kekse, i ostale slatkiše i slaniše.
(Telegraf Biznis)