Prvi sponzor koji je okrenuo leđa Nemcima u Kataru: "FIFA ima skandalozan, za nas neprihvatljiv stav"

Sve se desilo zbog 'OneLove' trake...

Foto: Tanjug/AP

Nemački lanac supermarketa Rewe, jedan od vodećih u toj zemlji, juče je saopštio da je odustao od reklamne kampanje sa Nemačkim fudbalskim savezom (DFB), nakon što je FIFA zabranila nošenje 'OneLove' trake na utakmicama na Svetskom prvenstvu u Kataru.

FIFA je, naime, upozorila da će izdati žute kartone svakom igraču koji nosi traku u tzv. "duginim bojama", a koja treba da simbolizuje i podrži raznolikost i inkluziju.

Kapiteni Engleske, Velsa, Belgije, Holandije, Švajcarske, Nemačke i Danske neće nositi 'OneLove' trake na Mundijalu pod pritiskom FIFA, saopštili su njihovi savezi u zajedničkom saopštenju u ponedeljak, 21. novembra.

Inače, Nemačka fudbalska asocijacija je najveća svetska federacija sa više od sedam miliona aktivnih članova.

U septembru je DFB izdao saopštenje u kom navodi da je "protiv diskriminacije", rekavši da će kapiten reprezentacije, Manuel Nojer, nositi "specijalnu traku na ruci" sa duginim bojama za "predstojeće utakmice Lige nacija i tokom Svetskog prvenstva u Kataru".

Ali, u ponedeljak je taj plan odbačen nakon što je FIFA, kako smo već rekli, zapretila da će izdati žute kartone svakom igraču koji bude nosio 'OneLove' traku na ruci na Svetskom prvenstvu.

Inače, ova odluka kompanije Rewe je na neki način presedan, budući da je u pitanju jedna od najvećih prodavnica prehrambenih proizvoda u zemlji, koja je rešila da napusti reprezentaciju Nemačke kao sponzor.

- Mi se zalažemo za različitost — a fudbal je takođe različitost. Živimo ovu poziciju i branimo je - rekao je izvršni direktor Rewe grupe, Lionel Souque, i dodao: "Skandalozan stav FIFA-e je apsolutno neprihvatljiv".

Supermarket je takođe najavio da će početi da besplatno poklanja sličice na temu Svetskog prvenstva, dostupne u njegovim prodavnicama, kao deo sporazuma koji je imao sa DFB-om.

Video: Ambasadorka Konrad: Nemačka je najveći investitor u Srbiji, a interesovanje ne prestaje da raste

(Telegraf Biznis)