Cene menjaju navike građana: Umesto putera kupuju margarin, piju vodu sa slavine i odriču se dezodoransa

Skoro polovina anketiranih u Nemačkoj izbegava proizvode koji su „zabavni i luksuzni“, pokazuju istraživanje tržišta

Foto: Shutterstock

Sve veći broj Nemaca je primoran da smanji svoju potrošnju zbog inflacije i rastućih troškova energije, pokazuje istraživanje ponašanja potrošača i grupe za istraživanje tržišta NielsenIK.

Rezultati pokazuju da 52% nemačkih potrošača kupuje samo proizvode za osnovne potrebe, dok je oko 30% odgovorilo da kupuju manje.

Oko 44% je reklo da sada izbegava proizvode „koji su zabavni i luksuzni“, a svaki treći pokušava da smanji posete restoranima, odlučujući se za kuvanje kod kuće. Samo 10 odsto anketiranih reklo je da povećanje cena nije uticalo na njihove kupovne navike, a ti odgovori su uglavnom dolazili od ljudi sa većim platama.

Istraživanje je sprovedeno među 10.000 potrošača.

„To govori da se čini da se sve više ljudi pita bez čega mogu, a onda to zaista i rade“, rekao je stručnjak za NielsenIK Lothar Steiblin, komentarišući nalaze istraživanja.

On je primetio da potrošači češće pribegavaju strategijama uštede, kao što su poređenje cena i traženje specijalnih ponuda, kao i prelazak na jeftinije proizvode i češću kupovinu u lancima supermarketa. Neki ispitanici su rekli da su počeli da menjaju svoje preferencije pri kupovini u potpunosti, kupujući margarin umesto putera, koristeći vodu iz slavine umesto flaširane mineralne vode, pa čak i odustajanje od dezodoransa.

„Što kriza duže traje, više mogućnosti ljudi koriste da uštede“, naglasio je Saiblin.

Godišnja stopa inflacije u Nemačkoj skočila je u oktobru na 10,4 odsto, dostigavši novi istorijski maksimum, prema podacima Federalnog zavoda za statistiku (Destatis) objavljenim ranije ovog meseca. Cene su uglavnom bile vođene rastućim troškovima energije, koji su porasli za 43% na godišnjem nivou, a očekuje se dalji rast tokom cele zime.

Video: Znate li šta zapravo znače datumi na namirnicama?

(Telegraf Biznis)