Jirži Marek o uspehu Er Srbije: Bližimo se zlatnim godinama JAT-a, ostvaren profit od 21 milion evra
Naglasio je da im je cilj da u 2023. godini prvog velikog jubileja dostignu dvocifreni rast saobraćaja, da u tranzitu imaju više od 30 odsto putnika, a ukupno najmanje tri miliona, što će, dodao je, biti prvi put da se ta brojka premaši u novijoj istoriji domaćeg civilnog vazduhoplovstva, koje datira od 1927. i osnivanja Aeroputa
Generalni direktor Er Srbije Jirži Marek izjavio je danas da je cilj da rast nacionalne avio kompanije na godišnjem nivou bude između 10 i 20 odsto, da 2023. prevezu više od tri miliona putnika i tako ostvare istorijski rezultat, koji bi uz porast profita, širenje flote i jačanje mreže destinacija, doprineo da u naredne dve ili tri godine prevaziđu i rezultate iz zlatne ere JAT-a.
"Er Srbija je zabeležila značajan napredak u poslovanju, prvi put od izbijanja pandemije ostvaren je pozitivan neto i operativni rezultat uz profit od 21 milion evra bez ijednog evra državne subvencije", naveo je Marek koji je za Tanjug govorio i o projekcijama za 2023. brojnim novinama, od destinacija do izgleda i naziva aviona iz regionalne flote, kao i o najpozitivnijim iznenađenjima u poslovanju.
Po broju prevezenih putnika Er Srbija se približila na samo dva procentna poena do rekordne pretpandemijske 2019. godine, rekao je CEO i precizirao da je to jedan od najboljih rezultata u konkurenciji evropskih avio-kompanija.
Naglasio je da im je cilj da u 2023. godini prvog velikog jubileja dostignu dvocifreni rast saobraćaja, da u tranzitu imaju više od 30 odsto putnika, a ukupno najmanje tri miliona, što će, dodao je, biti prvi put da se ta brojka premaši u novijoj istoriji domaćeg civilnog vazduhoplovstva, koje datira od 1927. i osnivanja Aeroputa.
Marek je podsetio da od 2,76 miliona putnika koliko su prevezli 2022, a što je 73 odsto više nego u 2021, četvrtinu čine putnici u tranzitu. Zato će se, kako kaže, potruditi i da Beograd pozicioniraju kao glavnu vazdušnu luku u regionu Zapadnog Balkana i na to da putnicima ponude odlične veze.
On je podsetio da je nekadašnji Jat ervejz 2012. godine prevezao 1,4 miliona putnika, tako da je taj broj za 10 godina praktično dupliran.
“Er Srbija je letela na 87 ruta u Evropi, Severnoj Americi, Aziij i Africi, a krajem godine za letnju sezonu najavili smo novih 19 destinacija, a to su Čikago, Ankara, Izmir, Hamburg, Keln, Geteborg, Palermo, Katanija, Napulj, Firenca, Marselj, Budimpešta, Iraklion, Hanja, Rodos, Krf, Krakov, Varna i Ohrid", rekao je CEO Er Srbije.
Marek je najavio da Er Srbija širi mrežu destinacija i da uskoro pokreće tri nove među kojima je i Kairo, koji bi trebalo da startuje oko Uskrsa.
Od novih destinacija, kaže, Izmir je za njih najveće prijatno iznenađenje zbog velikog interesovanja i dinamike prodaje karata.
Pored toga, krajem prošle godine otvorena je linija do Tjenđina, a za maj najavljen prvi let za Čikago, u planu su i nove destinacije u Severnoj Americi i Kini, rekao je Marek i dodao da je još rano da se kaže o kojim je destinacijama reč.
“Sa trećim širokotrupnim avionom A 330 dobićemo priliku da razvijamo dugolinijski saobraćaj", rekao je i naveo da će i na tom avionu, u istom konceptu kao na prva dva na kojima su Tesla i Pupin, biti važna ličnost iz srpske istorije.
"Treba da budemo ponosni na zemlju u kojoj radimo i zato je plan da ATR flota dobije geografska imena i da na avionima budu simboli Srbije", kazao je Marek koji je na čelu kompanije punih godinu dana, a u Er Srbiju je došao 2019. godine i već odlično vlada srpskim.
Podsetio da je neposredno pre formiranja Er Srbije, 2012. tadašnji Jat ervejz imao 11 aviona, a da danas, uz nedavni dolazak poslednjeg ATR 72 – 600, Er Srbija ima flotu od 24 aviona.
"Obnavljanje flote jedan je od strateških ciljeva Er Srbije, a samo tokom 2022. dobili smo četiri ATR 72 - 600, jedan A 319 i A 320. Posebno smo ponosni na dolazak 330-200, širokotrupnog aviona za dugolinijski saobraćaj koji nosi lik slavnog Mihajla Pupina, a koji je stigao u novembru i leti za Njujork i Tjenđin", rekao je on i naglasio da kompanijski planovi zahtevaju dalje širenje flote, da očekuju još najmanje dva ATR-a i bar jednan A 320, kao i da razmišljaju i o novom A 330-200 za prekookeanske letove.
Marek je naveo i da su operativni i finansijski rezultati Er Srbije tim veći jer je početak godine bilo obeležen dubokom kovid krizom, i pored koje su napravljene prave odluke da se tokom leta otvori 15 novih destinacija.
Bila je to prava odluka, jer se u novembru i decembru dogodila dramatična promena u odnosu na januar i ostvaren je porast od 25 odsto, rekao je Marek i dodao da je otvaranje linija prema Pekingu i Šangaju veoma kompleksan proces, ali istovremeno i izuzetno važan zadatak.
Marek smatra da će povećanju broja putnika i još boljim rezultatima Er Srbije doprineti i nova aerodromska zgrada, ali dodaje da se za njih već 2022. dogodila najveća promena i to uvođenjem centralnog sistema za bezbednosnu proveru koji je zahvaljujući najnovijoj tehnologiji olakšao i ubrzao prolaz putnika ka gejtu.
Dodao je i da se nada da će infrastruktura pratiti rast Er Srbije jer planiraju da on bude između 10 i 20 odsto godišnje.
Marek je naveo i da destinacije za odmor funkcionišu fenomenalno - Španija i Italija posebno.
“Prosek popunjenosti na svim letovima bio je 72 odsto jer smo na početku godne bili suočeni sa problemima usled pandemije, a što je jedan procentni poen vise nego 2019 godine kao rekodne godine za nas”, rekao je Marek i dodao da su u sezoni njihovi kapaciteti popunjeni vise od 90 odsto, a na letovima za Valensiju, Palmu ... i 95.
(Telegraf.rs/Tanjug)