Jirži Marek o uspehu Er Srbije: Bližimo se zlatnim godinama JAT-a, ostvaren profit od 21 milion evra

Naglasio je da im je cilj da u 2023. godini prvog velikog jubileja dostignu dvocifreni rast saobraćaja, da u tranzitu imaju više od 30 odsto putnika, a ukupno najmanje tri miliona, što će, dodao je, biti prvi put da se ta brojka premaši u novijoj istoriji domaćeg civilnog vazduhoplovstva, koje datira od 1927. i osnivanja Aeroputa

Tanjug/Miloš Milivojević

Generalni direktor Er Srbije Jirži Marek izjavio je danas da je cilj da rast nacionalne avio kompanije na godišnjem nivou bude između 10 i 20 odsto, da 2023. prevezu više od tri miliona putnika i tako ostvare istorijski rezultat, koji bi uz porast profita, širenje flote i jačanje mreže destinacija, doprineo da u naredne dve ili tri godine prevaziđu i rezultate iz zlatne ere JAT-a.

"Er Srbija je zabeležila značajan napredak u poslovanju, prvi put od izbijanja pandemije ostvaren je pozitivan neto i operativni rezultat uz profit od 21 milion evra bez ijednog evra državne subvencije", naveo je Marek koji je za Tanjug govorio i o projekcijama za 2023. brojnim novinama, od destinacija do izgleda i naziva aviona iz regionalne flote, kao i o najpozitivnijim iznenađenjima u poslovanju.

Foto: Tanjug/Miloš Milivojević

Po broju prevezenih putnika Er Srbija se približila na samo dva procentna poena do rekordne pretpandemijske 2019. godine, rekao je CEO i precizirao da je to jedan od najboljih rezultata u konkurenciji evropskih avio-kompanija.

Naglasio je da im je cilj da u 2023. godini prvog velikog jubileja dostignu dvocifreni rast saobraćaja, da u tranzitu imaju više od 30 odsto putnika, a ukupno najmanje tri miliona, što će, dodao je, biti prvi put da se ta brojka premaši u novijoj istoriji domaćeg civilnog vazduhoplovstva, koje datira od 1927. i osnivanja Aeroputa.

Marek je podsetio da od 2,76 miliona putnika koliko su prevezli 2022, a što je 73 odsto više nego u 2021, četvrtinu čine putnici u tranzitu. Zato će se, kako kaže, potruditi i da Beograd pozicioniraju kao glavnu vazdušnu luku u regionu Zapadnog Balkana i na to da putnicima ponude odlične veze.

On je podsetio da je nekadašnji Jat ervejz 2012. godine prevezao 1,4 miliona putnika, tako da je taj broj za 10 godina praktično dupliran.

Foto: Tanjug/Miloš Milivojević

“Er Srbija je letela na 87 ruta u Evropi, Severnoj Americi, Aziij i Africi, a krajem godine za letnju sezonu najavili smo novih 19 destinacija, a to su Čikago, Ankara, Izmir, Hamburg, Keln, Geteborg, Palermo, Katanija, Napulj, Firenca, Marselj, Budimpešta, Iraklion, Hanja, Rodos, Krf, Krakov, Varna i Ohrid", rekao je CEO Er Srbije.

Marek je najavio da Er Srbija širi mrežu destinacija i da uskoro pokreće tri nove među kojima je i Kairo, koji bi trebalo da startuje oko Uskrsa.

Od novih destinacija, kaže, Izmir je za njih najveće prijatno iznenađenje zbog velikog interesovanja i dinamike prodaje karata.

Pored toga, krajem prošle godine otvorena je linija do Tjenđina, a za maj najavljen prvi let za Čikago, u planu su i nove destinacije u Severnoj Americi i Kini, rekao je Marek i dodao da je još rano da se kaže o kojim je destinacijama reč.

“Sa trećim širokotrupnim avionom A 330 dobićemo priliku da razvijamo dugolinijski saobraćaj", rekao je i naveo da će i na tom avionu, u istom konceptu kao na prva dva na kojima su Tesla i Pupin, biti važna ličnost iz srpske istorije.

Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

"Treba da budemo ponosni na zemlju u kojoj radimo i zato je plan da ATR flota dobije geografska imena i da na avionima budu simboli Srbije", kazao je Marek koji je na čelu kompanije punih godinu dana, a u Er Srbiju je došao 2019. godine i već odlično vlada srpskim.

Podsetio da je neposredno pre formiranja Er Srbije, 2012. tadašnji Jat ervejz imao 11 aviona, a da danas, uz nedavni dolazak poslednjeg ATR 72 – 600, Er Srbija ima flotu od 24 aviona.

"Obnavljanje flote jedan je od strateških ciljeva Er Srbije, a samo tokom 2022. dobili smo četiri ATR 72 - 600, jedan A 319 i A 320. Posebno smo ponosni na dolazak 330-200, širokotrupnog aviona za dugolinijski saobraćaj koji nosi lik slavnog Mihajla Pupina, a koji je stigao u novembru i leti za Njujork i Tjenđin", rekao je on i naglasio da kompanijski planovi zahtevaju dalje širenje flote, da očekuju još najmanje dva ATR-a i bar jednan A 320, kao i da razmišljaju i o novom A 330-200 za prekookeanske letove.

Marek je naveo i da su operativni i finansijski rezultati Er Srbije tim veći jer je početak godine bilo obeležen dubokom kovid krizom, i pored koje su napravljene prave odluke da se tokom leta otvori 15 novih destinacija.

Bila je to prava odluka, jer se u novembru i decembru dogodila dramatična promena u odnosu na januar i ostvaren je porast od 25 odsto, rekao je Marek i dodao da je otvaranje linija prema Pekingu i Šangaju veoma kompleksan proces, ali istovremeno i izuzetno važan zadatak.

Marek smatra da će povećanju broja putnika i još boljim rezultatima Er Srbije doprineti i nova aerodromska zgrada, ali dodaje da se za njih već 2022. dogodila najveća promena i to uvođenjem centralnog sistema za bezbednosnu proveru koji je zahvaljujući najnovijoj tehnologiji olakšao i ubrzao prolaz putnika ka gejtu.

Dodao je i da se nada da će infrastruktura pratiti rast Er Srbije jer planiraju da on bude između 10 i 20 odsto godišnje.

Marek je naveo i da destinacije za odmor funkcionišu fenomenalno - Španija i Italija posebno.

“Prosek popunjenosti na svim letovima bio je 72 odsto jer smo na početku godne bili suočeni sa problemima usled pandemije, a što je jedan procentni poen vise nego 2019 godine kao rekodne godine za nas”, rekao je Marek i dodao da su u sezoni njihovi kapaciteti popunjeni vise od 90 odsto, a na letovima za Valensiju, Palmu ... i 95.

(Telegraf.rs/Tanjug)