Koliko će koštati vožnja trajektom u Crnoj Gori
Uvodi se sezonski i vansezonski cenovnik prevoza
Iako je Javno preduzeće za upravljanje morskim dobrom protekla dva meseca od kada ta državna firma obavlja brodski prevoz putnika i vozila na jedinoj trajektnoj liniji u Crnoj Gori obećala znatno niže cene pomorskog prevoza između Kamenara-Lepetana, to se u najvećoj meri nije desilo.
Naime, cenovnik usluga ove firme na koji je Vlada dala saglasnost skoro se u potpunosti poklapa sa cenovnikom usluga bivšeg operatera trajektne linije u Boki - privatne kompanije "Pomorski saobraćaj", pišu Vijesti.
Od ukupno devet naplatnih kategorija, u njih šest su kod Morskog dobra potpuno iste cene prevoza kao što su bile kod "Pomorskog saobraćaja", u dve kategorije uvedeno je simbolično smanjenje cene u odnosu na dosadašnju i to ne u letnjoj turističkoj sezoni, dok je jedina prava razlika to što će biciklisti sa trajektima Morskog dobra imati besplatan prevoz, dok su "Pomoskom saobraćaju" plaćali jedan evro.
Delimična razlika u odnosu na cenovnik "Pomorskog saobraćaja" je činjenica da je Morsko dobro uvelo dva perioda naplate usluga – sezonski (od 1. juna do 30. septembra) i vansezonski (u periodu od 1.oktobra do 31. maja), ali samo za dve kategorije korisnika usluga.
Tako će van sezone motociklisti plaćati kartu 1,5 evra, a vozači putničkih automobila do 8+1 sedišta četiri evra. To je za 40, odnosno 20 posto jeftinije nego kod privatne firme čiji je izvršni direktor Dejan Ban.
Međutim i te dve kategorije korisnika prevoza će i kod Morskog dobra od 1. juna do 30. septembra plaćati punu cenu trajektne karte istu kao i kod doskorašnjeg operatera – motociklisti 2,5 evra, a vozači putničkih automobila 5 evra.
Nevezano za period godine, karte za trajekte Morskog dobra svi ostali korisnici usluga će plaćati jednako kao i kod "Pomorskog saobraćaja": automobili sa prikolicom i kombiji dužine veće od pet metara po ceni od 9,30 evra, kamioni nosivosti do 5 tona i minibusi do 22 +1 sedišta 10,5 evra, kamioni preko 5 tona po ceni od 14,5 evra, autobusi 17,5 evra, šleperi i prikoličari 25,5 evra, a vangabaritna vozila 29 evra.
Morsko dobro besplatno će prevoziti vozila hitne medicinske pomoći, službena vozila Uprave policije, vatrogasce i vojsku.
Uvedena je mesečna karta od 100 evra za građane koja podrazumeva do 50 vožnji trajektom u jednom pravcu mesečno, što znači da će korisnik ove karte ako vozi putnički automobil jedan prelazak koštati dva evra. To je 60 odsto jeftinije od pojedinačne karte za automobil u sezoni, odnosno 50 odsto jeftinije od pojedinačne karte za auto tokom ostatka godine.
Na zahtev čelinika opština Tivat i Herceg Novi žitelji ta dva grada imaće povlašćenu cenu karte cele godine, ali samo za motocikle (1,5 evra) i putničke automobile (tri evra). Međutim, da bi ostvarili to pravo, kako se navodi u sporazumima Morskog dobra sa tim opštinama, žitelji će morati da kancelariji za trajektni prevoz Morskog dobra u Lepetanima dostave zahteve na posebnom obrascu koji je izradila ta firma, kopiju lične karte, original ili overenu kopiju Uverenja o prebivalištu, kopiju važeće saobraćajne dozvole vozila ili kopiju kupoprodajnog ugovora, odnosno kod notara overeno punomoćje ako saobraćajna dozvola vozila nije na ime vlasnika koji se prijavljuje Morskom dobru.
"Pomorski saobraćaj", nije imao povlašćene karata za Tivćane i Novljane, dok su firme ili pojedinci, čija su vozila svakodnevno koristila trajekt, imali posebne ugovore sa povlašćenim cenama te usluge.
Morsko dobro 18. februara je preuzelo upravljanje trajektnom linijom i do danas naplata usluga nije počela, iako je najavljivana za sredinu marta. Ministarska ekologije, prostornog planiranja i urbanizma Ana Novaković-Đurović na poslednjoj sjednici Vlade je kazala da će naplata početi kada se u saobraćaj uvede "makar još jedan trajekt".
Za sada saobraćaju dva trajekta "Vasilije" i "Trideseti avgust" ukupnog kapaciteta od oko 60 mesta. O zakupu novih trajekata se pregovara u Grčkoj i Turskoj.
Prema nezvaničnim informacijama "Vijesti" da bi počelo naplatu karata Morsko dobro mora sklopiti aranžman sa nekom od osiguravajućih kuća za osiguranje vozila koja se prevoze trajektima od štete koju bi ona iz raznih razloga mogla pretrpeti dok su na brodu.
(Telegraf.rs)